2011. január 6., csütörtök

Almás-fahéjas muffin (12 db.)

Életem első muffinja ez az almás-fahéjas volt, mivel a párom nagyon szereti az almás süteményeket. A receptek között keresgélve több almás változatot is találtam, de a következő az, ami egyszerűségével elnyerte a tetszésemet. Az eredeti receptből én kihagytam a szerecsendiót, és a barna cukor helyett fehér kristálycukrot használtam.
 Hozzávalók:
  • 24 dkg liszt (12 evőkanál)
  • másfél kiskanál sütőpor
  • egy kiskanál fahéj
  • 10 dkg cukor (5 evőkanál)
  • két db. nagyobb, meghámozott, apróra vagdalt alma
  • egy simára kevert tojás
  • két dl tej
  • 5 dkg olvasztott vaj
Elkészítés: Egy kisebb tálban a lisztet elkeverem a sütőporral és a fahéjjal. A vajat megolvasztom. Egy másik edényben elkeverem a tojást a tejjel, az olvasztott vajjal, a cukorral és az almadarabkákkal, és ebbe belekeverem a fűszeres lisztet. Ezt a masszát vigyázva összeforgatom, amíg teljesen átnedvesedik.
A tésztamasszát vajjal kikent, muffin sütőpapírral bélelt formákba öntöm.



Kb.30-40 perc alatt aranybarnára sül.

Nincsenek megjegyzések: