2011. február 21., hétfő

Palacsinta

Ezelőtt kb. három évvel Parajdon a Telegdy vendéglőben desszertként áfonyadzsemes palacsintát ettünk. Addig is sütöttünk itthon is palacsintát, főleg kapros - ordás töltelékkel, vagy különféle dzsemekkel, de áfonyadzsemet nem szoktunk főzni, mert a mi vidékünkön nem terem. De az a parajdi palacsinta az áfonyával annyira megtetszett, hogy elhatároztam, a nyáron áfonyadzsemet főzök, legyen mivel palacsintát készítenem. Így is lett.
Mi itthon hagyományosan a krumplileves esetleg paszulyleves mellé készítünk palacsintát, de én most a lucskos mellé készítettem.  Persze áfonyadzsemmel.
Eszembe jutott a palacsintáról, hogy itt a mi vidékünkön azt szokták mondani, hogy amelyik lány szép vékony palacsintákat süt, az már férjhezmehet. Anyukám is mindig megkérdezi viccesen amikor palacsintát süt, hogy: Na férjhezmehetek? :)

Hozzávalók (kb. 20 palacsintához):
  • 1 tojás
  • 10 evőkanál liszt
  • csipet só
  • 2 kávéskanál cukor
  • 2 - 3 dl tej, csorrintásnyi olaj
  • annyi ásványvíz, hogy híg, szinte tejszín sűrűségű tészta legyen
  • dzsem a tölteléknek

Elkészítés:
A tojást a sóval és a cukorral elhabartam, hozzákevertem a lisztet és a tejet, csomómentesre kevertem, majd apránként hozzáadtam a tejet és az ásványvizet. Hozzáöntöttem az olajat. A palacsintasütőbe felforrósítottam az olajat, belecsurgattam kb. egy kisebb merítőkanálnyi tésztát, és a palacsintasütőt körbeforgatva elterítettem benne. Amikor a palacsinta széle már elvált a sütőtől akkor megfordítottam, és a másik felét is megsütöttem. A palacsintákat megkentem áfonyadzsemmel, és feltekertem őket, így tálaltam. Isteni finom lett.

5 megjegyzés:

Edó írta...

Jaj,imádom a palacsintát!!Én is főztem egy rakás áfonyadzsemet,szerintem egyik legfinomabb dzsem.

@havas írta...

Juuuj, palacsinta. Sztem az egyik legfinomabb desszert. Igazat adok Edónak, nem vagyok ugyan lekváros, de az áfonyást szeretem (meg a birsekből főzötteket).

Kati írta...

Edó, Kata, én is nagyon szeretem a palacsintát, és az áfonyadzsem, az valami isteni.

Kinguci írta...

Na megint lemaradtam egy kostolorol :). Majd meg kell suss, mikor odahaza vagyok :D. Nagyon fincsinek nez ki.

Kati írta...

Majd, ha hazajössz még sütök.Biza finom volt.