2011. március 29., kedd

Rakott krumpli római tálban

A nyáron Parajdon vettem a római tálamat, és azóta már többször is sütöttem benne, mert tényleg különleges íze lesz a benne készült ételeknek. Most rakott krumplit sütöttem benne.

Hozzávalók:
  • 15 krumpli
  • 10 főtt tojás
  • 6 szelet füstölt szalonna
  • vékony szeletekre vágott székely szalámi, ízlés szerint
  • 1 - 2 dl tejföl vagy joghurt, vagy lehet mindkettő vegyesen

Elkészítés:

A tálat fél órára hideg vízbe áztattam. A nyers krumplit meghámoztam, megmostam és karikákra vágtam.
A tojásokat is karikára vágtam. A szalonnával kibéleltem a tál alját, utána belerétegeztem a krumplit, a tojást a szalámit, minden réteget megsóztam. A tálat hideg sütőbe tettem, és fokozatosan melegítettem fel. Amikor a krumpli megpuhult ráöntöttem a tejfölt, és még néhány percre visszatettem a sütőbe pirulni. Kb. 50 perc alatt készült el.

6 megjegyzés:

zsuzsiga írta...

Nagy kedvencem a rakott pityoka:). Romai talban meg nem keszitettem, egyszer meg kell probaljam. Most ugy ahogy van meg is kivantam:).

Tücsök Bogár írta...

Imádom a rakott krumplit. Jövő hétre terveztem, de a Tiéd is annyira guszta, hogy lehet előbbre hozom az elkészítését. :))) Én a tetejét olajjal szoktam még kicsit meglocsolni és zsemlemorzsával megszórni.

Kati írta...

Zsuzsiga, nekem jobban ízlik a római tálban készült rakott krumpli, zaftosabbnak tünik így.

Tücsök Bogár, igen hallottam, hogy van aki zsemlemorzsát is tesz bele, egyszer kipróbálom, nálunk anyukám nem szokott, és én is így tanultam el tőle.

Panna írta...

Én is nemrég csináltam rakott krumplit, nagyon szeretem. Biztosan különlegesebb zamata van római tálban...

Emoke írta...

Én se készítettem még római tálban :) Én meg a tál alját szoktam kivajazni és zsemlemorzsázni így (nekem anyukám mondta hogy így kell - sztm azért, hogy felszívódjon a felesleges lé). :))

Kati írta...

Emőke, én pedig éppen úgy szeretem, hogy legyen rajta lé, itt is bebizonyosodott, ahány ház annyi szokás.:)