2011. március 9., szerda

Rooibos teás, kókuszos muffin

Végre! Végre! Megérkeztek a várva várt színes muffin kapszlik! Már nagyon régóta vadászom a színes muffin papírokat, de sehol se lehet nálunk kapni. Romániai online üzletekben is néztem, de sehol semmi.
Nemrég az IKEA online portálján láttam meg néhány színes kapszlit, majd utána Ottisnál, aki szintén megerősítette, hogy az IKEA bukaresti üzletében vásárolta.
A tesóm adta az ötletet, hogy kivel is hozassak ilyen muffin papírokat. Az egyik ismerőse hetente kétszer jár árut hordani Bukarestbe, és mindig eljár az IKEA előtt, így megkérte őt, hogy hozzon nekem. Tegnap este meg is érkeztek a papírok, köszönet neki érte. Ennek tiszteletére ma fel is avattam őket, sütöttem egy adag rég tervezett muffint.
Sokat olvastam a matcha teáról, amellyel muffinokat is készítenek, és amelyik szép zöldre festi a sütemény tésztáját, de mivel nálunk azt sem lehet kapni, elterveztem, hogy kipróbálom más teával.
Most Rooibos volt itthon, de lehet, hogy egy jellegzetesebb ízű teával még finomabb lett volna. Sőt, ha erősre főzött teával készítem lehet jobban érzett volna az íze mint így.




 Hozzávalók:
  • 24 dkg liszt
  • másfél kiskanál sütőpor
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 2 dl tej
  • 5 dl olvasztott vaj
  • 2 plikk Rooibos tea
  • 5 evőkanál kókusz 


 Elkészítés:

Egy kisebb tálban a lisztet elkevertem a sütőporral és a száraz Rooibos teával. A vajat megolvasztottam. A kókuszt beáztattam 10 percre 1 dl tejbe. Egy másik edényben elkevertem a tojást a többi tejjel, az olvasztott vajjal, a cukorral, majd 10 perc múlva a kókusszal, ebbe pedig belekevertem a lisztet. Ezt a masszát vigyázva összeforgattam, amíg teljesen átnedvesedett.
A tésztamasszát vajjal kikent, muffin sütőpapírral bélelt formákba öntöttem. Előmelegített sütőben fél óra alatt megsült.
A megsült muffinokban a kókusz íze dominált, és csak enyhén érzett a tea zamata, ezért még fejlesztenem kell a receptet, esetleg ha valakinek van ötlete ezzel kapcsolatosan, szívesen várom a hozzászólásokat, tanácsokat.



A kapszlik

10 megjegyzés:

@havas írta...

Soha nem csináltam még muffint. Talán egyszer. A kókuszos viszont bármikor, bármi, bármilyen mennyiségben jöhet :)!

Juci írta...

Szépek lettek! Kiváncsi vagyok az ízükre is.

Ottis írta...

Guszta lett!

Kati írta...

Kata, én is nagyon szeretem a kókuszt, ezért próbáltam ki a muffinban is.

Juci, Ottis köszi!

Bianka írta...

Tényleg nagyon szép formás lett

Kati írta...

Bianka köszi!

Panna írta...

Kati,

Szépek a kapszlijaid! A muffin-od pedig annyira megtetszett, hogy holnap meg is sütöm (majd meglátod) :-) Csak nekem meg rooibos teám nincs itthon. Na majd én meg fehér teával készítem... Meglátjuk mi sül ki belőle..

Kati írta...

Panna, köszi a dicséretet, láttam már meg is sütötted, szépek lettek a tiedek is.

Cecilia írta...

Biztos nagyon finomak lettek!
Kérlek lépj be hozzám, van egy ajándékom a számodra:)

Kreatív konyha írta...

Milyen jó ötlet, hogy a teát is felhasználtad a muffinhoz! Valamikor biztosan ki fogom próbálni, addig is elmentem magamnak a receptet!