2011. április 25., hétfő

Rántott laskagomba borsófőzelékkel

A fiútestvérem egyik ismerőse laskagombát termeszt, tőle vásároltunk már kétszer is, finom, friss gombát.
Én eddig nem is tudtam, hogy néz ki ez a gombafajta, de nagyon szép, olyan mint egy kagylóvirág. Aki szeretne többet megtudni róla utánaolvashat itt , én is ezt tettem.
 A csorbához vásárolt borsóból megmaradt egy fél dobozzal, ebből készült a borsófőzelék, és ez lett a nagyszombati második fogás.



Hozzávalók:
  • fél kg laskagomba
  • ahány gomba annyi szelet kemény sajt
  • 3 tojás
  • kevés liszt a panírozáshoz
  • olaj a sütéshez
  • bors
a főzelékhez:
  • fél doboz zöldborsó
  • 1 hagyma
  • 1 evőkanál liszt
  • csipetnyi őrölt pirospaprika
  • bors
  • 2 - 3 szál petrezselyemzöld
  • 1 - 2 dl tej
  • fél dl natúr joghurt
  • fél dl tejföl
Elkészítés:
A gombavirágokat szétszedtem, szárukat levágtam, megmostam, lecsepegtettem, sóztam borsoztam. A tojásokat sóval borssal felvertem. Minden gombaszeletre tettem egy vékony szelet sajtot, lisztbe, majd a tojásba forgattam, és aranysárgára sütöttem.
 A főzelákhez az apróra vágott hagymát az olajon megfonnyasztottam, pici pirospaprikát szórtam rá, hozzáadtam a borsót, átforgattam benne. Majd a borsóra szórtam a lisztet, felöntöttem a tejjel, hozzákavartam a tejfölt és a joghurtot, sóztam, borsoztam, és folytonosan kavargatva addig főztem, amíg besűrűsödött. Ekkor beleszórtam az apróra vágott petrezselyemzöldet.





Nincsenek megjegyzések: