2011. május 31., kedd

Bodzaital

Az akác után most eljött a bodzavirág szezonja is. Bodzaitalt minden évben készítettünk eddig is, azt a változatát amit néhány napon belül el is kell fogyasztani. Jöjjön tehát a recept:



Hozzávalók:
  • 8 - 10 bodzarózsa
  • 30 - 40 dkg cukor (ízlés szerint)
  • 1 felszeletelt citrom
  • 1 kávéskanál citromsó
  • 3 l víz
Elkészítés:
A cukrot, a citromsót egy háromlitres üvegbe öntöttem, rátöltöttem a vizet, és addig kavargattam amíg a cukor elolvadt. Ekkor beletettem a bodzarózsákat és a karikákra vágott citromot. Én másfél napot érleltem, de lehet két napig is. Tiszta üvegbe töltöttem, és fogyasztásig a hűtőszekrényben tárolom.

5 megjegyzés:

Adela Zilahi írta...

Az en lanyom mar miota fuja hogy csinajak bodzaitalt neki:)) nagyon finom!

Nely írta...

Foarte buna socata! as bea fara oprire...:)
O zi frumoasa!

Emoke írta...

Anyukám a hétvégén megdobott egy üveggel. :) Remélem nem fog megromlani, ez is ilyen pár napon belül elhasználandó. :) De mi az a citromsó?

Ottis írta...

Én is szoktam készíteni, nagyon szeretjük :)

Panna írta...

Én meg hiába imádom, nekem nem készít senki :(( Sajnos csak a bolti bodza szörpöt iszom..