2011. május 15., vasárnap

Gombás rántotta

Nagybátyám és a tesóm gombászni voltak a múlt héten, és egy kisebb lábosnyi tövisaljú gombával tértek haza. A tövisaljú megnevezés a népi neve a májusi pereszkének, itt nálunk a Nyárádmentén. Ezen az oldalon többet is megtudhattok erről a gombáról, én is itt olvastam róla. Mivel nem volt olyan sok gomba, mert anyummal elosztottuk(ő mártást főzött belőle), gombás rántottát készítettem belőle.



Hozzávalók:
  • 2 maréknyi tövisaljú gomba
  • 2 tojás
  • 1 evőkanál olaj
  • bors
  • néhány szál petrezselyemzöld
  • kevés sajt a diszítéshez
Elkészítés:
A gombát megtisztítottam, megmostam, megvágtam, az olajon picit átforgattam, majd kevés vizet töltöttem alája, és puhára pároltam. A tojásokat sóval, borssal felvertem, hozzáadtam az apróra vágott petrezselyemzöldet. Amikor a víz teljesen elpárolgott a gomba alól, és csak az olaj maradt ráöntöttem a tojásokat, és kocsonyásra sütöttem. A tányéron még forrón megszórtam reszelt sajttal.

9 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Hú, nagyon megkívántam a gombát, ahogy ezt elolvastam!:)Fincsi lehetett! Készítettem is egy pörköltet, igaz, jobb híján laskából...Mifelénk nincs tövisaljú, sajnos!:(

Elisabeth írta...

Itt most pontosan reggel, fél kilenc van, iszogatom egy nagy csésze kávét. De szeretnék egy kis adagot ebböl a finom gomba rántottábol:DDD

Ditta tortái írta...

Hú de jól néz ki,gomba tojás egyveleg tökéletes!:-)

Éva írta...

Nagyon guszta! Szeretem a gombát tojással szoktam készíteni én is, bár sajtot nem teszek rá, de legközelebb megpróbálom.

babette írta...

Mi is gyakran járunk gobázni. Nálatok már van májusi pereszke? Akkor itt is elkezdek názelődni.Klassz reggeli.

Panna írta...

Imádom a gombás rántottát :))

Nelli írta...

Katikám!Én is nagyon szeretem reggelire a gombás tojás rántottát.Hétvégén gyakran készítek.

Bianka írta...

Remek nagyon finom lehet

Kati írta...

Tiffanylda, a laskagomba is finom, azt is szeretjük, persze ezeknek a vadon növő gombáknak van egy különlegesebb zamatuk, és persze mindeniké más. Ettől finomak.

Elisabeth, szívesen megkínáltalak volna.:)

Ditta, köszönöm.

Éva, én juhsajtot reszeltem rá, ad neki egy plussz ízt.

Barbette, igen itt a Nyárádmentén(Maros megye) az esős idő után már lehetett találni.

Nelli, mi is nyáron nagyon gyakran készítjük, többféle gombából is, mikor melyiknek van a szezonja. A legjobb benne, hogy saját kezüleg szedjük, vagyis a férfiak, így mindig friss.


Angi Angéla, igen nagyon finom volt.

Bianka, köszönöm.