2011. május 23., hétfő

Orgonadzsemes - fehércsokis muffin

Már rég nem volt a blogomon muffin, de most itt jön egy.:)

A cukormázzal.


Hozzávalók:
  • 24 dkg liszt
  • másfél kiskanál sütőpor
  • 5 dkg orgonás cukor
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 3 evőkanál pitypangméz
  • 2 tojás
  • 2 dl tej
  • 5 dl olvasztott vaj
  • 1 nagy kocka sütéshez való fehércsoki
  • 12 kávéskanál orgonadzsem
  • pici só
  • 48 db kakaós gaponapehely golyócska(Brumi)
  • színes tortadara
a cukormázhoz
  • 6 evőkanál porcukor
  • 2 - 3 kávéskanál citromfűszörp
Elkészítés:
Egy kisebb tálban a lisztet elkevertem a sütőporral, és a megreszelt csokoládéval. A vajat megolvasztottam.  Egy másik edényben elkevertem a tojást a tejjel, az olvasztott vajjal, a mézzel,  az orgonás cukorral, vaníliás cukorral, ebbe pedig belekevertem a  lisztet. Ezt a masszát vigyázva összeforgattam, amíg teljesen átnedvesedett.
A vajjal kikent, muffin sütőpapírral bélelt formákat félig töltöttem tésztamasszával, mindenikbe tettem egy kávéskanál orgonadzsemet és 4 db. gabonapehely golyócskát, majd ráöntöttem a többi tésztamasszát. Előmelegített sütőben fél óra alatt megsült. A gabonapehely golyócskák feljöttek a tetejére.
Közben elkészítettem a cukormázat, a porcukrot a szörppel símára kavartam, amíg fényes lett. Amikor a muffinok kihültek vizes késsel a mázat rákentem a tetejükre. Tortadarával megszórtam.

Így néztek ki a cukormáz nélkül.



    9 megjegyzés:

    Névtelen írta...

    Ez nagyon guszta.

    Bors and Pepper írta...

    Már küldhetsz is egy muffint virtuálisan :) Fincsi lehet!!

    Éva írta...

    Nagyon guszták a muffinok!

    eSKa írta...

    Ezek nagyon gusztusosak. Idáig érződik a muffinok illata. Nagyon jól néznek ki.

    Adél írta...

    Megkóstolnám,biztos jó ízük van.
    Nekem is előrejött régebbi bejegyzésem,ne aggódj érte.

    Kreatív konyha írta...

    Ezt én is szívesen megkóstolnám!

    Panna írta...

    De jó, jó sok különleges alapanyag!!

    Kati írta...

    Zsófi, köszönöm.

    Bors and Pepper, küldöm a muffint.:)

    Éva, eSKa, köszönöm.

    Aleda, köszönöm, sikerült megoldanom 4Gyerek tanácsa nyomán.

    Kreatív konyha, virtuálisan küldök egyet:)

    Panna, igen ez is volt a célom, így az íze is különleges lett.

    egycsipet írta...

    Mostanában túl jó az idő ahhoz, hogy sokat üljek a gép előtt, de kár lett volna, ha ezek az orgonás finomságok teljesen elkerülik a figyelmemet. Nagyon jópofa a lekvár, a cukor és persze ez a muffin is. :))