2011. május 4., szerda

Orgonás- ibolyás cukros joghurt

Végre találtam még egy módot  az ibolyás cukor felhasználására. Joghurtot készítettem, ízesítettem vele. Isteni finom lett. Ilyen joghurtot nem vehetek az üzletben. És elmondhatom, hogy minden házi, saját készítésű benne.
Ennek lesz még folytatása. Próbáljátok ki, megéri, nagyon különleges, friss, finom desszert.




Hozzávalók:
  • 1 dl natúr joghurt
  • 2 kávéskanál ibolyás cukor
  • 10 - 15 orgona szirom, virág
  • 2 kávéskanál tejföl
Elkészítés:
Egy kisebb tálban a hozzávalókat mind összekavartam, és fél órarára a hűtőbe tettem érni. Utána már csak be kellett kanalazni.:)

  

19 megjegyzés:

María írta...

Hú Kati! Te aztán belecsaptál - no nem a lecsóba - hanem az orgonába :)De csupa jó ötlet. Amikor már összeértek az ízek, számolj be légyszíves, hogy sikerült a orgonás cukor-olaj-ecet. Kíváncsi vagyok rá nagyon!!

ping írta...

So pretty! Unfortunately we can't get fresh lilacs here. Dried ones won't look this good.

Juci írta...

Tetszik az ötlet, kiváncsi vagyok az ízére, érdekes lehet...

Ottis írta...

Nagyon guszta,megkóstolnám!

Adela Zilahi írta...

Jo otlet meg nem hallottam, megkostolnam!

Ami írta...

Ez valami mese, ahogy kinéz!
Ámulok és bámulok :)

Tiffanylda írta...

Biztos isteni lehetett!:) Nekem van itthon ibolyás cukrom egy tündéri dobozkában, a barátnőm hozta Franciaországból! Nagyon spórolok vele, mert imádom! Itthon honnan szerzed be az ibolyás cukrot? Ja, biztos lejjebb kellett volna megnéznem..., bocsi!..

Éva írta...

Szívesen megkóstolnám, kiváncsi lennék az ízére! Bevallom még nem hallottm az ibolyás cukorról.

Kati írta...

Mária, beszámolok, a cukrot azt már tudom mire hasznosíthatom, ugyanúgy ahogy az ibolyás cukrot is. A többi még eldöl.

ping, I'm sorry that your house does not grow lilacs, thank God we all flourish. You gave a good idea that I could dry the petals.

Juci, ki kell próbálni, nem veszíthetsz semmit.

Ottis, tényleg nagyon érdekes, finom íze van, tudom te is szeretsz kisérletezni, próbáld ki. Csak ajánlani tudom. Már csak vele dolgozni is gyönyörűség.

Adela Zilahi, próbáld ki, nagyon finom, orgonás cukrot könnyen lehet készíteni, az ibolya sajnos már elvirágzott.

Ami, köszönöm.

Tiffanylda, én is nagyon szeretem az ibolyás cukrot, sőt kandírozott ibolyát is készítettem, az mégfinomabb. Ha beírod a keresőbe itt a blogomon megtalálod az ibolyás cukrot is, azt is készítettem. Már felhasználtam muffinba, szufléba, most meg a joghurtba.

Éva, próbáld ki, veszíteninem veszítesz vele.

Nelli írta...

Annyira jó ötletek!:-)
De azért a székely szalámi jobban csábít most!:-)

Bianka írta...

Atya-gatya ez nagyon izgalmas

zsuzsiga írta...

No, ezt en is megkostolnam:). De sem orgonam, sem ibolyas cukrom nincs:(. :)

Roza írta...

Nahát, kedves Kati, nem is tudtam, hogy az orgona is ehető:) De nagyon örülök neki, hogy rám találtál, így általad ezt megtudhattam. Köszönöm:)
Nagyon szép a blogod, igyekszem minél előbb jó alaposan körülnézni:)

Elisabeth írta...

Nálunk is sok ehető virágok vannak, de én még nem kostoltam egyiket sem, és nem is olcsók. Általában csak diszitésre használják itt az étel mellé, de az orgona az egész más lehet.
Nagyon szép, és persze az illata az nagyon csábitó, az ize is finom és különleges lehet, pláne a cukorral keverve, az egyszerü joghurtban!

Emoke írta...

Én sem tudtam, hogy ehető. Mondjuk az ibolyás cukorról is jól lemaradtam. :( Nagyon jó ötlet!! :)

Kati írta...

Nelli, erre a szalámira egy üzletben akadtam rá, székely cég készíti, de nagyon finom, füstölt száraz szalámi.

Bianka, köszi.

Zsuzsiga, ezen hamar segíthetsz, nem nehéz elkészíteni, az ibolya már elnyílt, de az orgona most virágzik.

Roza, én is örvendek, hogy rád találtam, Isten hozott nálam.

Elisabeth, szerencsére itt nálunk vadon nő mind az ibolya, mind az orgona, és tényleg nagyon finom, persze díszítésre is lehet használni, de nemcsak.

Bence/Emőke, pedig az, de az orgona még virágzik, elkészítheted te is.:)

Panna írta...

Nahát, ilyet tényleg nem lehet boltban venni. Lefogadom, hogy százszor finomabb is volt a bolti társainál :))

Elisabeth írta...

Kati-Megint vissza tértem a blogodra, hogy légyszives látogass át hozzám, és lássd a nevedet a listán. Fogadd el, szeretettel... és vidd át hozzád!

Kati írta...

Panna, nagyon-nagyon finom volt.

Elisabeth, köszönöm a díjat, elhozom.

Szilabi, jövök.