2011. május 24., kedd

Szilvaízes muffin

Újabb muffin.:) Tegnap vendégeket vártam, számukra készültek ezek a muffinok, sajnos a vendégek nem értek el hozzám, így csak virtuálisan kóstolgathatják őket.



Hozzávalók:
  • 24 dkg liszt
  • másfél kiskanál sütőpor
  • 5 dkg cukor
  • 3 evőkanál pitypangméz
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • kevés reszelt citromhéj
  • 2 tojás
  • 1 dl tej
  • 1 dl citromfűszörp
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 2 kávéskanál kakaó
  • 12 kávéskanál szilvaíz(igazi nagymamám féle üstben főzött szilvaíz)
  • pici só
  • piros színű kókuszreszelék a diszítéshez
Elkészítés:
Egy kisebb tálban a lisztet elkevertem a sütőporral. A vajat megolvasztottam.  Egy másik edényben elkevertem a tojást a tejjel, a szörppel, az olvasztott vajjal, a mézzel, a cukorral, a  vaníliás cukorral, a citromhéjjal, ebbe pedig belekevertem a  lisztet. Ezt a masszát vigyázva összeforgattam, amíg teljesen átnedvesedett.
A vajjal kikent, muffin sütőpapírral bélelt formákat félig töltöttem tésztamasszával, mindenikbe tettem egy kávéskanál szilvaízet. A maradék tésztamasszához hozzákevertem a kakaót, és feltöltöttem vele háromnegyedig a formákat. A tetejüket megszórtam piros színű kókuszreszelékkel. Előmelegített sütőben fél óra alatt megsült.

6 megjegyzés:

Bors and Pepper írta...

Pitypangméz, citromfüszörp... Mintha valami mesebeli recept lenne, mondjuk a Süsüböl! Nagyon tetszenek ezek a muffinok!

Adél írta...

Összefutott a nyál a számban,amikor ezt olvastam -igazi nagymamám féle üstben főzött szilvaíz- Nagyon rég ettem ,az övét már soha többé..de az izét most is érzem a számban.Tényleg mesebeli hozzávalókat használtál:)

Kati írta...

Bors and Pepper, köszi a dicséretet, próbálom felhasználni azokat a dolgokat amiket közben készítgetek, mint pl. a pitypangméz, vagy a citromfűszörp, és próbálok kísérletezgetni az ízekkel, hozzávalókkal. Most pl. rájöttem, hogy a fele tej, fele szörp használatával, sokkal könnyebb, szellősebb let a tésztája.

Aleda, sajnálom, hogy a nagymamád már nem főzhet szílvaízet számodra, az enyém hála Istennek még főzött egy pár éve, mert mostanában nem volt szilvatermés. Sajnos az én nagymamám is már a 80-as éveit tapossa, már ő sem nagyon vállalkozik szilvaíz főzésre.

Éva írta...

Nagyon különleges hozzávalóid vannak, pld. még ilyen kókuszreszeléket nem is hallottam. Nagyon guszták a muffinok!

Panna írta...

Akkor ezek szerint újabban Te találod ki a muffin recepteket is? Nagyon ügyes vagy!!!

Kati írta...

Éva, az üzletekben itt nálunk lehet kapni különböző színű kókuszreszeléket, persze úgy vannak megfestve.

Panna, van egy alapreceptem, gondolom láttad, azt variálom különböző dolgokkal. De az alapreceptet is több recept alapján én alakítottam ki magamnak. Kb 11 muffin recept van fenn a blogomon, és abból talán kettő ami nem saját ötletem alapján született. Kísérletezgetek. És az a jó a muffinban, hogy olyan mintha mindig valamilyen más süteményt készítenél, ha más az ízesítés.:)