2011. június 26., vasárnap

Káposzta sarvalása(savanyítása)

A párom(és én is) rég kívánta a székelygulyást vagy más néven székelykáposztát, ehhez sarvaltam(ahogy nálunk mondják) a káposztát.


A gyalulás.


Az üvegben.






Amikor már készül.


A kész sarvaltkáposzta.

Hozzávalók:
  • 2 közepes fej káposzta
  • 1 szál kapor
  • víz
Elkészítés:
Először is a káposztát külső sérült, sárgás leveleitől megtisztítottam. Ezután a káposztafejeket káposztagyalun legyalultam, megszórtam sóval, és 10 - 15 percig állni hagytam, majd egy háromlitres üvegbe tettem, és felöntöttem enyhén sós vízzel, úgy hogy ellepje. A tetején keresztbe tettem a kaporszálat, hogy a káposzta ne emelkedjen ki a vízből, mert ahol kiér megbarnul. Mivel nagyon meleg van, a konyhában hagytam, és már másnapra megsavanyodott. Készíthettem a finom székelygulyást.

2 megjegyzés:

Panna írta...

Én télen próbálkoztam káposzta savanyítással, de valamiért nem akart összejönni. Hagytam is a csudába...

Kati írta...

Panna, valószínű nem volt elég meleg, hogy megerjedjen.