2011. június 26., vasárnap

Zöldborsóleves

Ezt a levest csak úgy találomra készítettem, mert anyukám sose főzött ilyet, és a neten se volt időm utánanézni.A legegyszerűbb módon akartam elkészíteni, hogy egy friss, könnyű levest kapjak. Sikerült. A páromnak is ízlett, pedig hús nincs is benne. Ha nem tejföllel készítem, akár vegetáriánusok is fogyaszthatnák.



 Hozzávalók:
  • kb. 40 dkg zöldborsó
  • 2 sárgarépa
  • 1 hagyma(én most zöldhagymával készítettem, abból 3 - 4 szál kell)
  • 1 zellerlevél
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 1 evőkanál liszt
  • 1,5 dl tejföl
  • bors
Elkészítés:
Kb 2 l vizet főni tettem. A sárgarépát meghámoztam, apró kockákra vágtam, a hagymát felkarikáztam. Amikor a víz forrni kezdett, beletettem a sárgarépát és a hagymát, és megsóztam, borsoztam. Amikor a sárgarépa majdnem megpuhult, hozzáadtam a zöldborsót, és egy zellerlevelet. Amikor a borsó is megpuhult, a lisztet csomómentesre kevertem a tejföllel, és néhány kanál levessel, majd a leveshez kavartam. A tűzről levéve a tetejét megszórtam apróra vágott petrezselyemzölddel.

3 megjegyzés:

@havas írta...

Ezt a levest nálunk is csak én főzöm. Édesanyám nem szokta egyáltalán. (Én a lisztet meg a tejfölt kihagytam, és a murkot, petrezselymet, mielőtt a fővő vízbe tenném, egy pici olajba előtte megdinsztelem-forma, éppen csak annyira, hogy szép, sárgás színe legyen. Szerintem a végeredmény vetekedhet egy tyúkhúslevesével akár)

Panna írta...

Guszta :))

Kati írta...

Kata, igen, én inkább télen szoktam előre megdinsztelni a zöldségeket a levesbe, mert a már nem annyira friss zoldségek is hamarabb megpuhulnak.

Panna, köszi.