2011. augusztus 25., csütörtök

Körtekompót

 A kertünkben van egy körtefa amely szinte minden évben terem, néha többet, néha kevesebbet. Az idén nem volt rajta olyan sok gyümölcs, de ami volt az szép nagyra megnőtt, sokat megettünk belőle, de még így is maradt egy kézikosárral eltenni is. Hozzávalókat ismét csak szemre mértem.







Hozzávalók:
  • 1 kézikosár körte (meghámozva, maghéját kiszedve kb. 3 - 4 kg)
  • ahány üveg annyi evőkanál cukor
  • fél kávéskanálnyi befőzőpor
  • másfél kávéskanál citromsó
Elkészítés:

A körtéket megmostam, meghámoztam, maghéjukat kiszedve cikkekre vágtam, és enyhén citromsós vízbe tettem, amíg az összessel elkészültem, hogy ne barnuljon meg.
Kb.3 l  vizet felforraltam 30 evőkanál cukorral, fél kávéskanál citromsóval, és a körtét félpuhára főztem benne, majd lyukaskanállal kiszedtem belőle, és üvegekbe raktam. Az üvegeket felöntöttem a cukros sziruppal, majd kiöntöttem belőlük a szirupot és összekavartam a befőzőporral, és ismét visszaöntöttem az üvegekbe. Erre azért volt szükség mert túl sok szirupot készítettem, és a befőzőport nem akartam az egészbe belekeverni. 10 üveggel lett ebből az adagból.

10 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom befőttnek is , de most ahogy nézem a kosárba a körtéket szerintem jó pár darabot megtudnék most enni! Csak ne laknál olyan messze?:)

Csilla írta...

Nekünk is volt egy körtefánk, (sajnos tönkrement) arról mennyi finom befőttet el tudtunk tenni! Imádom. :)) Nagyon gusztusos lett!

trollanyu írta...

Nagyon szeretjük a körtét, de elfogy, esélye sincs,hogy kompót legyen belőle:)

Adela Zilahi írta...

Nagyon ugyi vagy, a kedvencem!

babette írta...

Anyám kivénhedt körtefája ontja a gyönyörű körtéket, évek óta eddig semmi...A természet kegyes volt velünk az éven... A KÖRTEKOMPÓT NAGYON FINOM, ASZALVA PRÓBÁLTAD MÁR???

Petra írta...

A kisfiam kedvence. Jó néznek ki az üvegben. :)))

Panna írta...

Na akkor lesz mit falatoznotok a télen is :))

Roza írta...

A mi körtefánk a szomszédban van....:)) Nem laknak itt egy ideje, de fel vagyok hatalmazva bármilyen gyümölcsre, hogy szedhetek belőle.
Most fellelkesültem, mert ezek a körték (itt a szomszédban) lepotyognak, mielőbb megérnének. Féléretten talán jobb, ha kompótot csinálok belőlük.

Viki írta...

Juj de imádom a körte befőttet, kompótot, de nekünk még körtefánk sincs, de mit panaszkodok itt, amikor nem is ehetem meg :) Nagyon ügyes vagy, és nagyon szépek lettek a befőttjeid, majd ha eszitek gondoljatok is rám egy kicsit :)

Kati írta...

Éva, mi is szeretjük frissen is.

Csilla köszi, nekünk is már nagyon rég terem ez a fánk, és remélem még sokáig fog is.:)

trollanyu, nálunk is sok fogy, de azétr ezt a kosárnyit elmentettem télire.

barbette, aszalva még nem próbáltam, de az idén már nincs is miből, de jövőre kipróbálom. Köszi az ötletet.

Petra, köszi, nálunk apum nagy kompótos, mindeniket szereti.:)

Panna, igen, hála Istennek, lesz.

Roza, akkor te sem vagy körte szökében, én is féléretten raktam el, mert ha túlérnek akkor kásásak lesznek, szétfőnek hamar.

Viki, sajnálom, hogy te nem eheted, majd télen rád gondolok mikor esszük.:)
Adela Zilahi, köszi.