2011. szeptember 24., szombat

Tojásos krumpli(burgonya)

Ezzel az egytálétellel az Éva által meghírdetett versenyre szeretnék benevezni, amelynek kikötése volt, hogy a blog nevéhez híven az elkészített étel takarékos legyen, beleférjen 500 Ft-ba. Azért választottam ezt a receptet, mert egy picit nosztalgiázhattam is, és a kiíráshoz is illik, hiszen az egyetemi évek alatt tanultam Rózsika nénitől, aki a házinénink volt. Akkor készítettük ezt az ételt, amikor már minden ételünk fogyófélben volt, de azért néhány krumpli és tojás még akadt a konyhában. Szerintem még 500 Ft-nál kevesebbe is belefér.







Hozzávalók:
  • 7 - 8 krumpli
  • 4 tojás
  • 1 dl olaj
  • bors
Elkészítés:
A krumplit meghámoztam, vékony karikákra vágtam, belehelyeztem egy jénai tálba, de egy használtabb lábosban is elkészíthető. A tojást az olajjal, sóval, borssal felvertem, és ráöntöttem a krumplira. Lefödve előmelegített sütöbe tettem, amikor már szinte kész volt a fedőt levettem, hogy a teteje megpiruljon. Egy óra alatt készült el, melegen tálaltam, paradicsom - paprika salátával.

16 megjegyzés:

trollanyu írta...

Ezt a változatot még nem kóstoltam, de amilyen egyszerű, olyan finom lehet:)

egycsipet írta...

Jól hangzik, még én sem kóstoltam így elkészítve. Nekem a spanyol tortilla jutott az eszembe róla, bár az másképpen készül, de gondolom az íze hasonló lehet.

Petra írta...

Finom és laktató, ezt én sem ismertem. Nagyon jól jön hó végén, egy ilyen takarékos recept. :)))

Éva írta...

Kati az emailt nem kaptam meg, de észrevettem hogy ezzel szeretnél jelentkezni !

Csilla írta...

Jó kis takarékos recept, finom lehet. :)

Gizi írta...

Nagyon egyszerű, ám finom, főleg savanyúsággal. Én is valami hasonlóval neveztem Éva játékára.:))

mellissina2 írta...

Finom és egyszerű,és persze olcsó!!Kovászos uborkával,most van friss kovi ubim!!!:):):)

Seafalcon írta...

A franc aki megeszi! Nem jó a 90 napos diétába... :-(((
Na, majd bűnözősnapkor! Mert olyat is kell tartani, amúgy meg nagyon tetszik, és szeretem máris!
Kis hagymakarika a krumplik közé (max 20 Ft. értékeben) elrontaná?

Elisabeth írta...

Kimondottan guszta, és finom. Szivesen elfogadnám uzsonnára, egy egyszerü salátával!

netuddki írta...

Ezt kötelességem kipróbálni és megosztani az olvasóimmal...

Kati írta...

trollanyú, egy kis sülttel finom ebéd is lehet akár.

egycsipet, nem tudom mert tortillát soha nem ettem, így nagyon finom azt megmondhatom.

Petra, és nem csak hó végén, mert lehet melléje sültet, salátát készíteni, kíváló ebéd is lehet szerintem.

Éva, az ügyet lerendeztük:)

Csilla , köszi, finom is volt.

Gizi, most már láttam a te receptedet is.

mellissina, természetesen savanyúság vagy saláta jár mellé.

Seafalcon, eljön az a bűnözősnap is, amúgy a hagymakarika abszolút nem rontaná el szerintem.

Elisabeth, mi is paradicsom - paprika salátával ettük.

netuddki, még szép, hisz nagyrészt krumpli, de finom is ám.:)

Csilla írta...

Ez nagyon fincsi lehet, biztos kipróbálom. ami krumpli az már nálam jöhet. Én mondtam is, hogy jó székely lennék mert imádom a krumplit és ott sokat használják a pityókát :)

Vicuska írta...

Hajaz a rakott krumplira :D részben legalább is! Mindenképpen ki próbálom én is!

Kati írta...

Csilla, bizony szerintem is egy héten legalább háromszor biztos kerül valamilyen krumpli az asztalra.

Vicuska, igen, az összetevők ugyanazok, csak az elkészítési mód más, és az íze is.

Panna írta...

Na pont az ilyen egyszerű recepteket én is nagyon szeretem.. és mivel krumpliból jöhet bármikor hát ki is próbálom :))

Kati írta...

Panna, tudom te szereted az ilyen recepteket, és ezt jó szívvel ajánlom is, nagyon finom.