2011. november 10., csütörtök

Egyszerű csokoládés keksz

Gergely Éva: Erdélyi ízek című könyvében találtam ezt a receptet, csak én megfeleztem az adagot, mert túl soknak tűnt egyszerre olyan sokat készíteni. A recept nagyon egyszerű, de nagyon finom, igazi, nem száraz, de roppanós kekszek készültek belőle.





Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 12, 5 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • fél tábla reszelt csoki(nálam zabpelyhes tejcsoki)
  • 1 tojás
  • pici só
Elkészítés:
A margarint elmorzsoltam a liszttel, a cukorral és a lereszelt csokival, majd hozzáadva a tojást puha tésztát gyúrtam belőle. A tésztát késfok vastagra kinyújtottam, kekszformákkal kivagdaltam, és 10 -15 perc alatt, alacsony lángon megsütöttem.
Málnadzsemmel és egy pohár tejjel nagyon finom lesz reggelire elropogtatni.

10 megjegyzés:

Éva írta...

Guszta és finom apró sütemény! Szeretem az ilyen linzerhez hasonló sütiket!

Névtelen írta...

Ezt kipróbálom, köszi a receptet. Nagyon guszta! :)

trollanyu írta...

Nagyon egyszerű elkészíeni, mint a legtöbb kekszet. Majd én is kipróbálom, üres a keszes doboz:)

Csilla írta...

Nálunk is üres a kekszes doboz. :) Jó kis recept! Nagyon gusztusos a tálalás. Én mindig bajban vagyok,ha kekszet kell fotóznom, annyira nem fotogének! :)))

Annamari írta...

Jól néz ki nagyon, biztos nagyon finom is :)

Okki írta...

Tetszik a recept, kifogom próbálni! :)

Panna írta...

Hm. nyámi keksz :D:D Kéééérek szépen :P

Bianka írta...

Szeretem a kekszeket, szép formásak lettek

Juci írta...

Fél adaggal készítettél? Kár, mert ezek a kekszek finomaknak tünnek, és hamar el is tüntek. Igaz?

Kati írta...

Éva, én is nagyon szeretem, köszi:)

Patrícia, örvendek, hogy tetszik, remélem ízleni fog:)

trollanyu, nekem még kekszes dobozom nincs, de azt is beszerzek nemsokára egyet.

Csilla, próbálkozom, hogy jó fotókat készítsek, mikor sikerül mikor nem, természetesen csak ilyen amatör fotókról beszélek, de legalább az enyémek:)

Annamari, már el is fogyott:)

Okki, köszi, majd szólj, hogy tetszett-e?:)

Panna, tudtam, hogy neked tetszeni fog:)

Bianka, köszi:)

Juci, igen, azért készítettem fél adaggal, mert nem tudtam, hogy fogjuk-e szeretni, bár Gergely Éva könyvében minden recept jó.)