2011. november 23., szerda

Zakuszkás tészta

Ma egy pofonegyszerű ételt akarok megmutatni nektek, amely nálam mentőövként használ sokszor amikor sem időm, sem kedvem nincs bonyolultabb ételt készíteni(mert bizony ilyen is van). A zakuszkát szószként használom a tésztához, én nagyon szeretem.





 Hozzávalók:
  • 25 dkg tészta
  • fél üveg házi készítésű zakuszka(nálam a blogon ITT olvashattok róla)
  • egy maréknyi juhtúró
Elkészítés:
Az elkészítése mindössze 15 percet vesz igénybe. A tésztát kifőzöm, a zakuszkát egy tepsiben felmelegítem, majd összeforgatom a tésztával, a tetejét megszorom a juhtúróval. Néhanapján kevés sonkát vagy szalámit is szoktam pirítani hozzá. Vagy a túrót sajttal helyettesíteni.

25 megjegyzés:

ingyom bingyom írta...

Szia!
Mi az a zakuszka?
Jó biztos kiír nekem a google száz megoldást, de azért magyarázd meg légyszíves!
Na jó türelmetlen vagyok, megnéztem itt:

http://www.tutitippek.hu/blog/zakuszka.php

Azért azt elárulhatnád milyen íze van?

Puszi!

ingyom bingyom írta...

Ja! És arra is kíváncsi vagyok, hogy házi-e az a zakuszka, vagy saját gyártás.

Üdv. Mariann!

Kati írta...

Mariann, igen házi zakuszka, anyummal ketten készítettük, itt olvashatsz nálam róla:http://makacskakonyhaja.blogspot.com/2011/09/zakuszka.html
Itt nálunk Erdélyben hagyományos a zakuszka készítése, minden család készít, legalábbis itt az én környezetemben. Az alap, hagyma, paprika, paradicsom leörölve, megdinsztelve, plusz jöhet bele paszuly(bab), padlizsán vagy gomba, sőt akár cukkini is. Mi babot és padlizyánt is tettünk bele. Hát az ízét azt nem tudom elmagyarázni, azt érezni kell.:) Amúgy kenyérre kenve fogyasztjuk a zakuszkát, de van aki ételízesítőként is használja.

Blogkonyha írta...

Nagyon finom lehet, habár még nem ettem...Kóstolnám!

ingyom bingyom írta...

Igen már megtaláltam!
Köszönöm, csak ámulok, majd talán jövő nyáron én is belefoghatok.
Üdv. Mariann!

Adél írta...

Soha nem ettem ebben a formában még zakuszkát,de biztos finom lehet.

Katalin írta...

Biztos finom tésztával is a zakuszka, eddig mi csak pirítóssal ettük. Nagyon guszták a képeid!
Szeretnék valamit kérdezni, hogy milyen beállítással tudod a képeidhez a keretet hozzárendelni, mert nagyon jól néz ki így. Köszi.

judit60 írta...

Nagyszerű ötlet.Ki kell próbálnom,éppen ma akarok egy kis házi tésztát készíteni, hát majd azzal.

María írta...

Nagyon finom lehet ez a tészta, ahogy olvastam a zakuszka receptjét, ez egy nagyon jó kis zöldségmártás. Ha nekem lenne a kamrában, én is készítenék vele tésztát az biztos!!

Panna írta...

Nekem is van zakuszkám, de eddig csak pizza tésztára használtam alapnak. Bár ilyen tésztás megoldást már én is csináltam csak padlizsán krémmel :))

Roza írta...

Jajj, de nagyon guszta!:) És biztosan finom is!

Titi írta...

Nekem a pesztós tészta ilyen mentőöv, mivel zakuszkához csak ritkán jutok és akkor az mindig pirítóson végzi :)

Ditta tortái írta...

Nagyon finom lehet gusztának nagyon guszta,talán a lecsónak lehet ilyen íze..

Márti írta...

Ilyen formában még eszembe sem jutott elkészíteni!
ügyes vagy és kreatív :)

Ottis írta...

Ötletes nagyon!

Gizi írta...

Nagyon finom, és a színe csodaszép!! Szívesen megkóstolnám.:)

Katalin írta...

Szép neved napján szeretettel köszöntelek, Isten éltessen sokáig! Kívánom, hogy ezután is sok finomságot készíts szeretteid örömére.

Annamari írta...

Évekkel ezelőtt Segseváron volt egy kávézó a főtéren, mindenféle dolgokat lehetett ott enni-inni, kedvencem a zakuszkás szendvics volt. Na erről az jutott eszembe :)

Csilla írta...

Boldog névnapot! :)))

Éva írta...

Nagyon guszta a tészta amit csináltál! Még amit ajándékba kaptam zakuszkát van egy fél üveggel, lehet hogy így kipróbálom! Nagyon boldog névnapot kívánok sok szeretettel !

Vicuska írta...

A maga egyszerűsége ellenére nagyon finom lehet!

Vicuska írta...

Nagyon boldog névnapot kívánok Neked :)

Tűzpadka írta...

Boldog névnapot kívánok Kati! Nagyon érdekesnek találtam a zakuszka leírását. Ismeretlen volt ez eddig számomra. Hiába, mindig tanul az ember. Érdemes olvasni a receptjeidet...

Turák Kinga írta...

ez mennyire jó!!! Így aztán tuti idő előtt elfogy a zakuszka!!! :)

Kati írta...

Illéskrisz, nagyon finom, zakuszkát sem ettél?

Mariann, meglátod milyen finom, majd:)

Aleda, nagyon-nagyon finom.

Katalin, ne haragudj, hogy csak most válaszolok, de be kell menni a Tervezésbe, ott a Speciális beállításoknál, a képknél lehet beállítani a keret színét.

Annamari, örvendek, hogy szép emlékeket idézett fel benned.

Csilla, köszi:)

Éva, próbáld ki, és köszi:)

Vicuska, igen nagyon finom:)

Tűzpadka, örvendek, hogy újat is tanultál nálam, és hogy értékeled a receptjeimet:) Köszi:)

Turák Kinga, fogyni fogy, de készítettünk eleget szerencsére:)