2012. január 7., szombat

Aszalt almás - fahéjas és mazsolás - kardamomos keksz

A Szilveszert barátainknál ünnepeltük, erre az alkalomra sütöttem ezt a két fajta kekszet, sósrudat is sütöttem, de annak a receptje már szerepel a blogomon.
A kardamom új szerelem nálam, először a horimarikától nyert Egér a levesben könyvben olvastam róla, majd az egyik hipermarketben találtam is őrölt kardamomot, amelyet kipróbáltam ebben a kekszben, és ahogy írtam muffinban is. Mindenkinek tetszett, picit hasonlít az íze a citromfűhöz, de sokkal - sokkal intenzívebb.
 Az alapreceptet ezen a blogon találtam, remélem az írója nem haragszik meg, hogy kölcsönvettem:)


Fahéjas - aszalt almás keksz



Mazsolás - kardamomos keksz.



Szintén mazsolás - kardamomos.


Hozzávalók az alaprecepthez:
  • 13 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 30 dkg liszt
  • pici só
fűszerek:
  • 5 dkg aszalt alma
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
  •  5 dkg mazsola
  • 1 kávéskanál őrölt kardamom
kenéshez:
  • 1 tojás
  • kevés kristálycukor

Elkészítés:
Én két adagot készítettem, egyikbe tettem a fahéjat és az aszalt almát, a másikba a mazsolát és a kardamomot.
 A vajat habosra kevertem a cukorral, a csipetnyi sóval és a fahéjjal/kardamommal. Hozzáadtam a tojást és az apróra vágott aszalt almát/mazsolát egészben.Végül a lisztet is belekevertem a mixer segítségével. A tésztából gombócot formáztam és hűvös helyen 1 órát pihentettem. A tésztából ezután tetszőleges formákat vágtam ki. A kardamomosból gomb formákat is készítettem. A fahéjas adagnak a tetejét megkentem felvert tojással, és megszórtam kristálycukorral. Előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt aranybarnára sütöttem őket. Zárt dobozban sokáig elállnak.

    5 megjegyzés:

    trollanyu írta...

    Nagyon klassz mindegyik kekszed:) Én nagyon szeretem a kardamomot, nem csak süteményekhez. Érdekes íze van, más fűszerekkel kombinálva is jó.

    babette írta...

    Ötletes, és változatos...nálunk most a gyömbér a nagymenő:)

    Névtelen írta...

    Nagyon guszták a kekszeid! :)

    Panna írta...

    Ezt a kardamomos kekszet úgy érzem, hogy ki kell majd próbálnom! :)

    Kati írta...

    trollanyu, köszi, egyelőre csak sütikbe próbáltam.

    babette, azt én is szeretném kipróbálni, de eddig valahogy féltem tőle.:)

    Flóra, köszi.

    Panna, ezt neked találtam ki, szeretni fogod:))