2012. január 16., hétfő

Bistro bagett Flórától

Flóra blogja egyéves szülinapját ünnepli február 3.-án, ebből az alkalomból Flóra egy játékot hírdetett, amelynek az a kikötése, hogy készítsünk el egy ételt az ő blogjáról, és az ételről készült fotót küldjük el neki.
Én ezzel a bagettel neveztem a játékára, az ő receptje alapján készítettem, pici módosítással csupán. Flóra, köszönöm a receptet, isteni finom lett, ilyet is fogok még máskor is készíteni.
Hát a bagett formázáson még van mit tanulnom, inkább olyan kis kenyerecske formájuk lett:)
Közzéteszem itt is a receptet, esetleg ha nem ismeri valaki, próbáljátok ki, mert nagyon finom.

A bagettek.


Itt már a feltéttel.


 Hozzávalók:

a bagetthez:
  • 30 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 kávéskanál cukor
  • 1 kávéskanál só
  • 1,5 dl langyos víz
  • 1 tojássárgája 1 evőkanál vízzel elkeverve
  • ízlés szerint napraforgómag, szezámmag, tőrt sósmogyoró
 a pizzaszószhoz:

  • 1 hagyma
  • 2 - 3 dl házi paradicsomlé
  • 4 cikk fokhagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • csipetnyi szárított oregánó
  • fél evőkanál liszt
  • bors
  • 2 kisebb, friss bazsalikomlevél
  • 2 - 3 karika csípőspaprika
a meleg sajtszószhoz:
  • 3 - 4 evőkanál tejföl
  • 1 evőkanál natúr joghurt
  • 4 - 5 evőkanál lereszelt sajt
  • pici só
a feltéthez:
  •  4 - 5 szelet sonka, nálam jelen esetben előre picit megsütött kaiser volt
  • kukorica
  • 2 paradicsom
  • reszelt sajt
Elkészítés:
A bagett:
Egy tálban kimértem a lisztet, a közepébe mélyedést készítettem, beleszórtam az elmorzsolt élesztőt, rászórtam a cukrot, és kevés langyos vizet öntöttem rá. 15 percig hagytam kelni az élesztőt.
Ezután hozzáadtam a sót, és a többi vizet is hozzáadva jól összegyúrtam a tésztát. Meleg helyen, konyharuhával lefedve még 45 percig pihentettem. Amikor megkelt megformáztam a bagetteket, három lett belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem őket, a tetejüket bevagdostam. és még 15 percig kelesztettem. Ekkor a tetejüket megkentem a vízzel elkevert tojássárgával, megszórtam a magvakkal, és előmelegített sütőben, alacsony lángon, fél óra alatt megsütöttem.
A pizzaszósz:
Kevés olajon az apróra vágott hagymát megdinszteltem, rászórtam egy fél evőkanál lisztet, felöntöttem a paradicsomlével, beletettem az áttört fokhagymát és a többi fűszert, folyamatosan kavargatva besűrítettem, majd még hozzákavartam 2 evőkanál olívaolajat.
A sajtszósz:
A tejfölt és a joghurtot összekeverve felmelegítettem, hozzáadtam a reszelt sajtot, a sót, és összeforraltam, amíg szósz állaga lett.
 A bagetteket a Párom szépen kettőbe vágta, még úgy melegen, mert nem bírtuk kivárni, hogy meghüljön:)
Megkentem mindeniket pizzaszósszal, sajtszósszal, ráhelyeztem a kaiser szeleteket, a kukoricát, a kockára vágott paradicsomot a magja nélkül, végül megszórtam sajttal, és vissza 5 percre a sütőbe, amíg a sajt megolvadt.

13 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Nagyon guszták a bagettek! Feltétekkel pedig egyszerűen: Kínzás! A nyeremény is nagyon csábító, ebből a könyv meg van nekem is...:o)) Hasznos dolgok!

4Gyerek írta...

Szia!

Az általam rendezett játékon a Random.org segítségével neked Adél (Afraa) blogja jutott.
őt itt találod: afrasutode.blogspot.com

Játék határideje Febr.20.

a bagettből pedig kár, hogy nem volt kis falat reggelire.

Sok sikert.

4Gyerek írta...

na persze elírtam a blogcímet. kimaradt egy "a"
helyesen így keresd

http://afraasutode.blogspot.com/

Juci írta...

Szép duci baggettek! Finom vacsorátok volt! Ajajj!

egycsipet írta...

Csodásak! A bagett is remekül néz ki, feltéttel azonban...hűűűűűűűűűűűű! :)))

teller-cake írta...

Hú, ha ezt előbb meglátom, ezt sütök vacsorára fonott kalács helyett! De ami késik, nem múlik, feltétlenül kipróbálom!

Török Tünde (KáTé) írta...

Szia Kati! Micsoda fincsi kezdés az új évhez! Gratulálok! Kívánom, hogy ilyen látványos és ínycsiklandozó legyen minden főztöd az idén is!

Kati írta...

Illéskrisz, köszi:)

4Gyerek, de jó, mi már ismerjük egymást Adéllal, nála nyertem a turront:) Köszi az értesítést:)

Juci, köszi, be is laktunk belőle tulságosan is:)

egycsipet, köszi, bizony a feltét mégjobban feldobja:)

teller - cake, azért a fonott kalács se semmi:) Én látod azt még sosem sütöttem:)

KáTé, de jó, hogy látlak:) Köszi, én pedig azt kívánom nektek, hogy továbbra is ilyen boldogok legyetek a kisfiatokkal, mint ahogy a képeken látszik:)

Panna írta...

Jó kis receptet választottál. A bagett formázásban én is béna vagyok, pedig már annyiszor próbáltam, hogy illene tudnom :)

Ibcsi írta...

Nincs ezzel semmi baj így szép és bizti fincsi is :-)

Barbi konyhája írta...

Nagyon jól néznek ki, miért kellene bagett formájúnak lenni, így olyanok mint a zsemlék és nekem nagyon tetszik! Így pont egyet el lehet fogyasztani és a többi sem szárad ki!.:)

Kati írta...

Panna, na hagyjad egyszer majd hátha ügyesebbek leszünk:)

Ibcsi, köszi:)

Barbi,igen, csak ha bagett a neve, jó lenne ha legalább kicsit hasonlítana:) Amúgy az ízén semmit se változtat:)

Szilabi írta...

De jól néznek ki! csupaszon is.... feltéttel is..... Mindjárt éhen halok! ;)