2012. január 10., kedd

Kenyérfelfújt

Ma ismét egy egyszerű receptet hoztam Havas Dóra:Lila füge című szakácskönyvéből, némi változtatással.



Hozzávalók:
  • 5 dkg vaj
  • 15 dkg kenyér
  • 3 dl tej
  • 3 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 6 dkg reszelt sajt, nálam fűstölt sajt volt
  • 1 kis csokor petrzselyemzöld
  • bors

Elkészítés:
Egy közepes hőálló tálat kikentem margarinnal. A sajtot aprólyukú reszelőn lereszeltem, a kenyeret kockákra vágtam, a petrezselyemzöldet felaprítottam.
A kenyérszeleteket elhelyeztem a hőálló tálban. A tejet, az egész tojásokat, a tojássárgát egy kézi habverővel összekevertem, majd hozzáadtam a sajtot, a petrzselyemzöldet, és ráöntöttem a kenyérszeletekre. Lefóliáztam, és egy éjszakára a hűtőbe tettem, de ha nincs ennyi időnk, elég egy órát is a hűtőben pihentetni.
Reggel a kenyérszeletek tetejét megszórtam margarin darabokkal, és előmelegített sütőben, alacsony lángon, kb. 40 perc alatt aranybarnára pirítottam. A legfinomabb langyosan.
Mi savanyúuborkával és kapros ecetben eltett tökkel ettük, amelyet próbaként tettem el a nyáron, és most kezdtük meg, de jelentem nagyon finom lett.

Tök kapros ecetben.

13 megjegyzés:

Mrita írta...

Nagyon guszta és biztos nagyon finom, ki fogom próbálni, köszi a receptet.

Gabriella írta...

Ez nagyon egyszerűnek tűnik, jól néz ki, biztos, hogy kipróbálom. Köszönöm, hogy megosztottad velünk! :)

marisz57 írta...

De jó kis recept! Lehet, hogy már holnap kipróbálom, minden hozzávaló van itthon.

Kreatív konyha írta...

Ez tényleg jó kis recept. Hasonlót készítettem már pár éve egy újságomból, annak svájci rakott kenyér volt a neve. Ezt elkérem, mert azt már úgysem találom sehol :))

Panna írta...

Amilyen egyszerű olyan nagyszerűnek tűnik! :) Na majd ki is próbálom!

Elisabeth írta...

Guszta, és nagyon jól néz ki! El tudom képzelni hogy milyen finom is!

Roza írta...

Nagyon guszta! A tök is nagyon jól hangzik! Jövőre én is kipróbálom (már nem is jövőre!:)

Kati írta...

Mrita, tényleg finom, nem is gondoltam volna, hogy ennyire:)

Gabriella, szívesen, örvendek, hogy tetszik:)

marisz57, majd szólj, hogy sikerült:)

kreatív konyha, akkor örvendek, hogy most rátaláltál erre:)

Panna, nagyon finom:)

Elisabeth, reggelire vagy éppen vacsorára nagyon finom:)

Roza, jövőre én is több tököt teszek el így, mert az idén egy csomót elvesztegwettünk:)

Zsofi Molnar írta...

Szia Kati!
BorsC Pepper Judit ajánlotta a blogod, úgyhogy meglátogattalak és fel is iratkoztam Hozzád, mert nagyon tetszik a blogod. Kérlek, gyere Te is el hozzám: http://sucreriesandco.blogspot.com
Üdv, Zsófi

Kati írta...

Zsófi, üdvözöllek a blogomon, megyek én is hozzád:)

Katucikonyha, írta...

Hű, de jó kis kaja ez!

Vicuska írta...

De jól néz ki!

Kati írta...

Katucikonyha, Vicuska, köszi:)