2012. január 2., hétfő

Kókuszkocka

A másik karácsonyi süteményünk a kókuszkocka volt. Csak ezt a két süteményt sütöttem, hiszen anyum is sütött még mézest, kókusz szeletet, Piknik süteményt, és a Párom nagymamája pedig két egész kaláccsal, egy dióssal és egy mákossal ajándékozott meg minket.



Hozzávalók:
  • 40 dkg cukor
  • 3 tojás
  • 12, 5 dkg margarin
  • 1 kávéskanál rózsakő(szalalkáli)
  • 2 dl tej
  • 40 dkg liszt
a glazúrhoz
  • 25 dkg cukor
  • 8 evőkanál tej
  • 12, 5 dkg margarin
  • 5 kávéskanál kakaó
a szóráshoz
  • kb.15 dkg kókuszreszelék

Elkészítés:
Az alaphoz a cukrot, a tojásokat és a margarint habosra kikavarjuk, hozzáadjuk a rózsakőt, a tejet és a lisztet, és ezekkel is simára kavarjuk. Olajjal kikent tepsibe öntjük és megsütjük.
Amikor megsült és kihült kockákra vágjuk.
A glazúrhoz a hozzávalókat kályhán összefőzzük. A kockára vágott süteményt egy fogpiszkáló segítségével a glazúrba mártogatjuk, azután pedig a kókuszreszelékbe. Ha kezdene megkötni a glazúr, újra megmelegítjük.

15 megjegyzés:

Mimimama írta...

Húú, nagyon ízletesnek tűnik :-)
és mi a rózsakő? ;)
üdv mm.

Éva írta...

Nagyon guszták lettek és biztosan finom! Szoktam én is sütni karácsonykor, de most valahogy elmaradt, nem is tudom hogy miért pedig nagyon szeretjük!

Angi Angéla írta...

Nagyon guszták lettek! Amúgy meg az egyik kedvenc sütim!

Mesi írta...

Rózsakő??? Még sosem hallottam róla, a süti viszont nagyon jól néz ki! :)

trollanyu írta...

Nagyon jó lett:) Családi kedvenc nálunk is:) Én sem tudom mi az a rózsakő.

Adél (Afraa) írta...

Jajj, de jó! Úgy szeretem :)

Szilabi írta...

Kókuszkocka, hólabda. Hmmm.... a kedvenceim! :)

Kati írta...

Mimimama, a rózsakő a szalalkáli:) Javítottam is a bejegyzésben, vagyis kiegészítettem:)

Éva, nem baj, jön mindjárt Húsvét, akkor is megsütheted.

Angi Angéla, köszi, nekem is a kedvencem.

Mesi, a szalalkálinak mondják így nálunk:)

trollanyu, a szalalkálinak mondják így nálunk:)

Adél(Afraa), köszi, én is:)

Szilabi, akkor nem csak az én kedvenceim:)

Ditta tortái írta...

Nagyon guszták lettek Kati,meg a hólabdák is,szeretjük nagyon:-)
Boldog új évet kívánok Neked és a szeretteidnek!

Gizi írta...

Nálunk is nagy kedvenc, igaz kicsit másfajta tésztából sütöm. Még soha nem hallottam, hogy a szalakélit rózsakőnek hívják, köszi hogy megosztottad velünk..)

Mimimama írta...

köszi :-)

Blogkonyha írta...

Egyik kedvenc süteményünk! Tényleg, már milyen régen nem sütöttem...Itt lenne az ideje...Nagyon guszta!

Bors and Pepper írta...

Ó, a nagymamám szokott ilyen sütit sütni! Amióta Ö már nem tud sütni, nem is ettem! Itt az ideje, hogy elkészítsem egyszer!

Panna írta...

Imádom :D

Kati írta...

Ditta, köszi:)

Gizi, ahány ház annyi szokás, nincs mit:)

Mimimama, szívesen:)

Illéskrisz, bizony nagyon finom:)

Panna, én is:)