2012. január 29., vasárnap

Saját könyvajánló és a Nyertesek


Először is szeretném megköszönni, hogy ilyen sokan velem ünnepeltetek, játszottatok. Olyan sok szép könyvajánlót olvastam, hogy nekem is kedvem támadt megírni a saját könyvajánlómat. Fogadjátok tőlem szeretettel, a játék befejezéseként. Ahogy sikerül összegeznem a könyvajánlókat, hozom az összefoglalót is, megkérlek legyetek türelemmel, mert újra kell olvasnom az egészet:)

Nekem jelenleg két kedvenc szakácskönyvem van. Az első egy alapmű, amelyben az összes erdélyi, hagyományos étel benne van, de nemcsak. Igaz ez a köny nem az enyém, az anyukámé, de jelenleg itt van nálam, és aki olvassa a blogomat, már ki is találta, hogy Gergely Éva:Erdélyi ízek című könyvéről van szó. Nagyon szeretem ezt a könyvet, mert nem csak receptek találhatóak benne, hanem különféle tanácsok a főzéssel, sütéssel, konyhával kapcsolatban. Soha egy receptjében sem csalódtam.
A könyv egy bevezetővel kezdődik amelyben a következőkről olvashatunk bővebben:zöldségfélék főzési ideje, előételek, levesek, halételek, húsfélék,sertés, borjú, szarvasmarha, birka, bárány részeinek bemutatása rajzokkal, fűszerezés, süteménykészítés, befőzés, fagyasztás. Ezután következik a könyv törzse, a receptek 16 fejezetre leosztva, azonbelül pedig alfejezetekre:
  • I. Előételek
  • II .Levesek
  • III. Halételek
  • IV. Húsfélék
  • V. Köretek
  • VI. Mártások
  • VII Saláták
  • VIII. Főzelékek
  • IX. Egyéb ételek
  • X. Tésztás ételek
  • XI. Disznóvágás
  • XII. Különfélék
  • XIII. Kenyérsütés
  • XIV. Sütemények
  • XV. Italok
  • XVI. Befőzés
Képek nincsenek a könyvben, de így is minden receptje tökéletesen érthető.
A szerzőjéről Gergely Éváról a következőket sikerült megtudnom Alíztól: "Gergely Éva néni Csíkszeredában élt és művelődési központ titkárnője volt. Híresen jól főzött és receptjeit füzetecskékben gyűjtötte, tudta ezt a csíki értelmiség krémje róla. Aztán 1989 után került egy kiadó, aki lehetőséget látott ezekben a receptekben, rendszerezték az anyagot és sorban megjelentek a könyvek. Sajnos, Éva néni közben meghalt."






A másik jelenlegi kedvencemet az angyal hozta, és teljesen különbözik az előzőtől:Havas Dóra:Lila Füge című könyve. A szerzője Havas Dóra, Magyarországon nagyon népszerű gasztroblogger. Bevallom őszintén, én decemberig nem is tudtam róla, hogy létezik a Lila Füge blog, de egyszer megláttam a könyvet szintén egy könyvajánlóban és nagyon megtetszett. Tudta az angyal, hogy minek örvendenék:)
A szerző szerint "...a finom falatok végigkísérik az emlékezetes pillanatokat.", ezért a köny szerkezetét, a recepteket a számára fontos együttlétek köré építette:
  • Ráérős reggeli
  • Családi ebéd
  • Nyári piknik
  • Délutáni falatozás
  • Váratlan vendégség
El kell mondanom, hogy nem csalódtam a könyvben, pedig mielőtt elhozta volna az angyal, csak a borítóját láttam.
Szeretem, mert annak ellenére, hogy nem csak magyar, és nem csak hagyományos receptek vannak benne, mégis könnyen elkészíthetőek a receptek a hétköznapokban is. Tetszik benne az is, hogy a szerző figyel az egészséges táplálkozásra.
Maga a könyv kivitelezése is csodaszép, minden fejezetcím hímzéssel készült, amit lefényképeztek, és a receptfotók pedig a szerző saját fotói. Nem vagyok nagy sztárblogger rajongó, de ezt a könyvet csak ajánlani tudom mindenkinek, és úgy érzem a könyv mögött egy szerény, főzni imádó személy áll.


A fejezetcím

És a nagyon vágyott könyv, ami talán a jövő héten már a kezemben lesz: Jamie Oliver:Jamie természetesen című könyve.



És akkor következzen a nyertes vagyis a nyertesek. Összesen 45-ön jelentkeztetek a játékra, készítettétek el a könyvajánlót, köszönöm szépen mindenkinek. Mivel ilyen sokan jelentkeztetek, úgy döntöttem, két nyertes lesz, az első nyertesé az ajándékcsomag, a második egy meglepetéscsomagocskát fog kapni. A sors keze, a Párom keze volt, Ő húzta ki a nyertesek nevét.
Íme: Az ajándékcsomag nyertese:Lencsilány
       A meglepetéscsomag nyertese:Horimarika
Mindkettőtöknek gratulálok, Lencsilány kérlek írd meg a címedet az e-mail címemre:makacska82@yahoo.ca, Horimarika, a tiedet már tudom.:)





29 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jó kis szakácskönyveid vannak neked is! Látni már láttam a könyveket másoknál is de nem ismerem! Ezért is volt jó ez a játék. Ha legközelebb könyvek közelében leszek fogom tudni melyiket válasszam! Gratulálok a nyerteseknek! Köszi a játékot!

Ibcsi írta...

Gratulálok a nyerteseknek!
Köszönjük a játékot nagyon jó ötlet volt. Sok szakácskönyvet megismertem így én is.

Monika írta...

Szívből gratulálok a nyerteseknek és nagyon köszönöm a játékot!!!!!!Mindnyájan nyertesek vagyunk,főleg,hogy te is megosztottad velünk a te könyvajánlódat!Ez az én nyereményem.:)

Mrita írta...

Gratulálok a nyerteseknek!

Jámborné Budai Mónika írta...

Gratulálok a nyerteseknek!Köszi a játékot:))

Elena írta...

Jamiet én is nagyon szeretem.....jòk a kis könyveid, az Erdélyi biztos tudna 1-2 újat mutatni a számomra!!

sedith írta...

Gratula a nyerteseknek!:)
Én is lefotóztam a könyveket, de még nem jutott időm feltenni a bejegyzést. Ez van, majd ezután egyszer, ha majd sok időm lesz!:P:D:D:D

Angi Angéla írta...

Gratulálok a nyerteseknek!

Névtelen írta...

Köszi a játékot, gratulálok a nyerteseknek!

Seffer Lilla írta...

Köszönöm a játékot, és gratulálok a szerencséseknek.

Unknown írta...

Köszönöm a lehetőséget a játékra.Gratulálok a nyertesnek!
Jó Játék Volt!
Rózsa

Alíz írta...

Gratulálok a nyerteseknek! Noha úgy vélem, ebben a játékban mindenki nyert, hiszen rengeteg érdekes és szép könyvismertetőt olvashattunk a blogokon. Kati, ismételten gratulálok a játékötlethez, találj ki még hasonlókat, mert biztos, hogy benevezek. :) S nem csak én, hanem bárki, aki ebben a játékban részt vett - legalábbis úgy vélem, nem tévedek, ha ezt állítom. :))))

Márti írta...

Gratulálok a nyerteseknek : Ahogy Alíz is írta, mindenki nyert, valóban érdekes játék volt!

Mimimama írta...

Én is gratulálok és valóban jó volt,hogy sok új blogtársat ismerhettünk meg :-)

Unknown írta...

Gratulálok a nyerteseknek és köszi a játékot! Tök jó volt! :)

Marika írta...

Gratulálok a nyerteseknek!Köszönöm a játékot, valóban nagyon jó ötlet volt! A Te könyveid is nagyon jók! Csatlakozom Alíz véleményéhez, mindannyian nyertesek vagyunk, hiszen sok jó könyvajánlót állt módunkban elolvasni! Mégegyszer kívánok Neked Boldog Blogszülinapot, legyen még nagyon sok követőd, nagyon sok sok jó receptet-,és alkalomadtán ehhez hasonló jó játékot tartalmazó bejegyzésed!!

BORI írta...

Gratulálok a nyerteseknek és jó volt olvasni a szakácskönyv beszámolókat! :)

Katalin írta...

Jó volt a játék, gratulálok a nyerteseknek!

teller-cake írta...

Gratulálok én is a nyerteseknek, érdekes és jó játék volt!

Roza írta...

Gratulálok a nyerteseknek és köszönöm a játékot!:)

Viki írta...

Gratulálok a nyerteseknek és Neked is a játék indításához.

Ottis írta...

Makacska, mindig szerettem volna megköszönni, de folyton elmarad,a sok minden teendőm miatt...szóval nagyon köszönöm, hogy az oldalsávban kirakod az EK kiadványait!!Sok puszi érte, ha Csíkba járnál szóljál, hogy találkozzunk!

Panna írta...

Gratulálok a nyerteseknek! Jamie-s könyv nekem is nagy vágyam, az Erdélyi ízeket pedig pár éve vettem meg anyukámnak :)

Gizi írta...

Gratulálok a nyerteseknek!!!:)Ebből a játékból kiderült, hogy Horváth Ilona szakácskönyve, bizony sokunknak a segítségére van, és szívesen lapozgatjuk. Jó játék volt, köszönöm, hogy részt vehetem benne.

trollanyu írta...

Gratulálok a nyerteseknek:)Remélem megkapod hamarosan a Jamie könyvet és sok örömed lesz benne:)

Kati írta...

Éva, köszönöm, igen én is úgy látom, hogy nagyon hasznos volt ez a könyvajánlós játék, én is sok számomra új könyvvel megismerkedtem:)

Ibcsi, én is így vagyok:)

Mammka, olyan jó könyvajánlúkat olvastam, hogy muszály volt megírnom a sajátomat is:)

Angi Angéla, Flóra, LIlla, rózsamúhelye-2010, szívesen:)

Alíz, köszönöm a szép szavakat, nagyon örvendek, hogy ilyen jól sikerült a játék, kicsit féltem az elején, hogy mit szóltok majd hozzá. De hála Istennek jól sikerült. Tényleg mindannyian nyertesek vagyunk:)

Márti, Mimimama, Suncika, szívesen:)

Marika, neked is köszönöm a szép szavakat, igyekszem majd a következő szülinapra is kitalálni valami érdekes játékot:)

Bori, Katalin, teller-cake, köszönöm, örvendek, hogy tetszett a játék:)

Roza, Viki, köszönöm:)

Ottis, nincs mit, ennyi a legkevesebb, hogy egy kicsit én is népszerűsíthetem az Erdélyi Konyhát. Magaménak érzem minden receptjét, és büszke vagyok rátok, arra, hogy egy ilyen igényes gasztronómiai folyóírat jelenik meg Erdélyben, természetesen magyarul:)

Panna, képzeld tegnap meg is érkezett a Jami-s könyv, csodaszép, rusztikus fotókkal, receptekkel, nagyon tetszik, majd beszámolok róla külön bejegyzésben is.

Gizi, bizony a Horváth Ilona könyv vezeti a toplistát:)

trollanyu, képzeld, tegnap meg is jött a Jamie-s könyv, nagyon tetszik, annyira örvendek neki:)






Mrita, Mónika, köszi:)

sedith, nem baj, tedd fel így is úgy is, hogy mi is láthassuk:)

Bors and Pepper írta...

Gratulálok a nyerteseknek! Majd ha megérkezik Jamie könyve, ugye írsz róla egy bemutatót? Nagyon kiváncsi vagyok rá!!!

Tiffanylda írta...

Szívből gratulálok a nyerteseknek és Neked, hogy ilyen igazán értékes, ötletes, jó játékot találtál ki! Tanulhatunk belőle mindannyian!

horimarika írta...

Hűűű, most vettem észre, hogy ott a nevem! Annyira jó!!! Köszönöm. Szerintem, ez egy remek játék volt! Bár még nem értem az olvasás végére, de imádom! Folytatod? Mármint a játékot valamilyen formában... Na, írok mailt is. Köszönöm!!!