2012. január 9., hétfő

Sütőben sült tojás hagymával

Karácsonyi ajándékként kaptam Párom édesanyjától Havas Dóra:Lila füge című szakácskönyvét. Bevallom őszintén én eddig nem ismertem a Lila füge blogot, de amikor egyszer megláttam az interneten véletlenül a könyvet, rögtön megtetszett. És nem csalódtam benne, nagyon sok egyszerű, ugyanakkor érdekes receptet tartalmaz, amelyek akár a hétköznapokban is elkészíthetőek számunkra is.
Ebből hoztam most egy receptet, amelyet elsőnek kipróbáltam, igaz pici változtatással erdélyiesítettem, ugyanis az eredeti receptben spárga szerepel, én pedig pirosra sült hagymával helyettesítettem, és pluszba tettem bele 2 mozarella golyót(amelyet most próbáltunk ki életünkben először).




Hozzávalók:
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 nagyobb piros hagyma
  • 1 kis csokor petrezselyem
  • 3 evőkanál tejföl
  • 2 evőkanál tejszín
  • 4 tojás
  • só 
  • bors
  • fűszerpaprika
a sütéshez
  • szuflé formák
Elkészítés:
A hagymát megtisztítottam, hosszában vékony csíkokra szeltem, és pici forró olajban, többször megforgatva pirosra sütöttem, vigyázva, hogy ne égjen oda. Amikor elkészült szűrőbe tettem, hogy az olaj lecsepegjen róla. A petrezselymet finomra aprítottam. A tejszínt és a tejfölt összekevertem. A mozarella golyókat félbe vágtam.
A szuflé formák aljára egy-egy evőkanál tejszínes - tejfölös keveréket tettem, erre pedig elosztottam a sült hagymát, majd a petrezselyemzöldet, és minden tálkába egy fél mozarella golyót. Mindezt picit megsóztam, és mindenikre ráütöttem egy tojást, amit szintén sóztam, borsoztam, paprikáztam.
A formákat egy tepsibe tettem, és annyi forró vizet öntöttem bele, amennyi a formák feléig felért. Előmelegített sütőben, alacsony lángon 10 - 12 percig sütöttem, amíg a tojásfehérje megszilárdult, de a sárgák még folyósak maradtak.
Isteni finom, krémes reggeli lett belőle:) És mutatós is, vendégeket meglephetjük vele:)

13 megjegyzés:

Petra írta...

Ez szuper. Ki fogom próbálni. :)

horimarika írta...

Na, most majdnem írtam, hogy ezzel a bejegyzéssel nevezhetnél Kati játékára!!!
Ez a reggeli cuccos pedig nagyon jól hangzik:))

Éva írta...

Guszta, nagyon finom lehet!

Névtelen írta...

Nagyon finom lehet!

María írta...

Hát ez szuperjó!! Szuflé formám ugyan nincs, de kis tálkában is biztosan meg lehet sütni :)

Hobbychef írta...

Guszta, s a módosításod már csak azért is jó, mert bár a spárga nagyon fínom, de sajnos csak rövid ideig van.

Roza írta...

Kati nagyon ügyes voltál! Igazán ínycsiklandozó lett az étel:)

trollanyu írta...

Nagyon szuper:) Tényleg egyszerű. mégis különleges:)

Panna írta...

Akkor szuper ajándékot kaptál! :) Szerintem is nagyon guszta ez a tojás. Tényleg ki kellene próbálni.

Elisabeth írta...

Nagyon ötletes recept, és méghozzá egyszerü és finom!

Kati írta...

Petra, köszi, finom is:)

horimarika:)Ötletet adtál, hogy én is írjam meg a saját könyvajánlómat, fel is teszem a napokban:)

Éva, Flóra, köszi:)

Mária, köszi, biztos, hogy hőálló tálkákban, csészékben is megoldható, mert a könyvben pl. a fotón egy befőttes üvegben is volt készítve:)

Hobbychef, igen, a hagyma pedig egész évben fellelhető.

Roza, trollanyu, köszi.

Panna, bizony nagyon örültem a könyvnek:)

Elisabeth, igen, és sokszor az egyszerűségben rejlik a nagyszerűség:)

Vicuska írta...

Szép könyv-ajándék! Nagyszerű reggeli!

Kati írta...

Vicuska, köszi:)