2012. március 15., csütörtök

Csirkeaprólék - leves és ünneplés

A mai ünnepre kokárda habcsókokat szerettem volna készíteni, amit már a tavaly kinéztem, most megjelent a Kifőztük új számában is, sajnos nem sikerült elkészíteni, mert az üzletben elfogyott a sűrített tej, és már nem volt kivel a Városból hozatni. És tejem sem volt otthon, hogy megpróbáljak házi sűrített tejet készíteni.
Mi ma az ünnep alkalmával szobrot avattunk, Deák Farkas mellszobrát, aki részt vett a szabadságharcban, és itt nyugszik a nyárádandrásfalvi családi temetkezési kertben, mert édesanyja révén kötődött Andrásfalvához.
Felvonult a 15. Mátyás Huszárezred V. századának Havad községi Hagyományőrző Csapata is, ami szerintem az ünnepség egyik fénypontja volt.




Ha süti nem is készült az ünnepre, de egyik barátnőm egy csodaszép, gyöngyből készített kokárdával örvendeztetett meg. Kati, itt is köszönöm.



 Így most egy még a múlt héten készült egyszerű leves receptjét hoztam, Gergely Éva könyvéből.



Hozzávalók:
  • 1 csirke aprólékja(fej, lábak, szárnyvégek, máj , nyak, szív, zúza), nálam csak 2 szárny, maradék szárnyvégek, zúza, kicsontozáskor megmaradt húsosabb csontok
  • 1 kis fej hagyma
  • 2 sárgarépa
  • 1 petrezselyem
  • fél zeller
  • 1 nagyobb gomba
  • 1 evőkanál liszt
  • bors
  • pirospaprika
  • petrezselyemzöld
  • kevés olaj
  • tejföl
Elkészítés:
Kb. 1,5 l vízben a feldarabolt aprólékot puhára főztem, pici sót is adva hozzá. Az olajon a hagymát megdinszteltem, beletettem a vékony szeletekre vágott leveszöldséget, a gombát, kevés vizet öntve alája néhány percig pároltam. Ekkor rászórtam a paprikát, összekevertem, leliszteztem, és felöntöttem az aprólék levével. Beleraktam az aprólék darabokat is, a csontokról leszedett húst, és együtt főztem, amíg a zöldség teljesen megpuhult. Sóztam, borsoztam, megszórtam petrezselyemzölddel. Tejföllel kínáltam.

13 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Csoda finom leves lehetett, már ki vagyok éhezve én is egy ilyen finomságra! A kokárda szép lett, látom a színek nem a sablon szerint jönnek. Több helyen utánanéztem már tavaly is, de nem tudnak dűlőre jutni a sorrendet illetően. :)) A férjem erre voksol. Nagyon szép idő volt a mai ünnepre! :)

Vicuska írta...

Milyen szép ez a kokárda!!!!
Az FB Történelmi rajongók oldaláról idézem:
"Sokan úgy tudják, hogy a kokárdát a zöld színnel kívül kell hordani, és sajnos sok internetes oldal is ezt mondja (pl.: Wikipédia) Ám felhívnám a figyelmet a következőkre. A dologban a Heraldika szabályai a döntőek, amely azt mondja ki, hogy a kívül zöld és belül piros elrendezés CSAK a kör alak esetén előírás, vagyis akkor, ha a kokárdánk szabályos zárt - kör - alakú és nincs lelógó része. Ilyen kokárdát viszont kevés ember hord, mert szinte mindenki a lelógó változatot használja. Annál pedig a piros van kívül.
Éppen az a cél, hogy történelmi hűségnek megfelelően viseljük a kokárdát. Ehhez pedig irányadó részint a Heraldika tudománya, részint Hermann Róbert történész - a téma legnagyobb hazai szakértője - aki a korabeli kokárda viseletet rekonstruálta. Tiszteljük meg azzal mind a szakértő, mind a tudomány véleményét, hogy hallgatunk rá!"
Csodás kis csirkeaprólék leves, jól esne egy nagy tányérral belőle, ahogyan elkészítetted :)

sedith írta...

Szép a kokárda, én is kaptam tegnap egy nagyon különlegeset, szalmából fonva.
A huszárok felvonulása minden eseménynek fénypontja.:) Hozzánk pl. gyakorló diákok járnak, és az egyik fiú, aki tanított tegnap, beöltözött huszárnak, úgy vezette le a matematika tevékenységet. A gyerekek tátott szájjal figyelték, és naná, hogy kiállták a próbákat, illetve felvették őket a seregbe. :D:D:D

Katalin írta...

Szépen ünnepeltetek, a kokárda is nagyon szép, és a levesed is guszta :)
Mi kirándulni voltunk tegnap, nem volt kedvünk bemenni a városba.

Juci írta...

Gyönyörű a gyöngyös kokárdád! Adja az Isten, hogy büszkén viselhesd!
A levesed is finomnak látszik.

Elisabeth írta...

Szép a gyöngyös kokárda, és a finom leves is nagyon beillik minden alkalomra!

Marika írta...

Nagyon szép ünneplésben lehetett részed! A kokárda gyönyörűszép! A leves ínycsiklandozóan néz ki, finom lehet!
Légyszi nézz be hozzám, egy díjat szeretnék átadni, fogadd szeretettel!!!

Kati írta...

Barbi, még mindig diétázol? Már vagy két hónapja én is diétára fogtam magam, este 6 után nem eszem , esetleg gyümölcsöt, ha nagyon korog a gyomrom. De a leveseket nem hagyom ki, mert akkor nekem nincs rendben a gyomrom. Igyekszem nagyon kevés édességet és kenyeret, meg tésztaféléket enni.
Én úgy olvastam, hogy ha nincs farka a kokárdának, akkor kivül jöhet a zöld szín.

Vicuska, ezt én is olvastam, ennek nincs lelógó része, így kerülhetett kívül a zöld:)

sedith, majd megmutatod azt a kokárdát?
Nem semmi volt az a fiú:) Egyébként te hol tanítasz, és mit?

Katalin, köszönöm, mi részt vettünk az önnepségen, mert munkaidőben kötelesek voltunk kivinni a tanulókat(kicsit mint a kommunizmus idején:)), amúgy engem a huszárok érdekeltek csupán, a sok politikai kampány beszédre nem voltam kiváncsi:)

Juci, büszkén viselem csakis:)

Elisabeth, köszi:)
Marika, köszönöm, és a díjat is, ne haragudj, de nem teszem ki, és nem adom tovább, mert én is csatlakoztam a Szavakat díjak helyett mozgalomhoz:) Megkérlek, ne haragudj meg emiatt, nagyon jólesett hogy rám gondoltál:)

Panna írta...

Fincsi leves :) A kokárdás is nagyon szép!

Adél (Afraa) írta...

Szia Kati!

Megvan a Blogkóstoló 2. fordulójának a sorrendje. Neked a következő blog jutott >> http://thechefviki.blogspot.com.es/

Jó játékot :)

Kati írta...

Adél(Afraa), köszi, szétnéztem már nála, találtam is finomságokat:)

Panna, köszi:)

Roza írta...

Kati, gratulálok a szobrotokhoz, a kokárdádhoz és a levesedhez egyaránt:)

Kati írta...

Roza, köszönöm szépen:)