2012. szeptember 17., hétfő

Hideg cukkinileves

Élletem harmadik krémlevese ez a hideg cukkinileves. Sok blogon olvastam, hogy készítenek hideg uborkalevest, meg ugye gyümölcsleveseket is készítünk hidegen, miért ne lehetne hát cukkiniből is? És nem tévedtem, finom, könnyű, friss ízű leves lett, én rögtön a szívembe fogadtam.



Hozzávalók:
  • 1 hagyma
  • 5 - 6 cikk fokhagyma
  • 1 nagyobb cukkini (kb. 80 dkg)
  • 1 nagyobb krumpli (kb.15 dkg)
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 1 dl natúr joghurt
  • egy csokor petrezselyemzöld
  • egy csokor metélőhagyma
  • 2 kávéskanál sóban eltett kapor (vagy egy csokor friss kapor)
  • 3 - 4 szál friss majoránna
  • bors.
Elkészítés:
A hagymát és a fokhagymát apróra vágtam. A cukkinit és a krumplit meghámoztam, és nagyobb kockákra vágtam. A cukkiniből meghagytam egy kis darabot a diszítéshez.
A hagymát és a fokhagymát az olajon üvegesre pároltam, hozzáadtam a cukkinit és a krumplit, kissé átforgattam a hagymás olajban, majd felöntöttem kb. 4 dl vízzel, hozzáadtam a kaprot és a sót, felforraltam, és puhára főztem. Am ikor megpuhult hozzáadtam az apróra vágott zöldfűszereket, és összeturmixoltam. Legvégül borsot szórtam bele.
Ezután lehűtöttem, és néhány órára a hűtőbe tettem. Tálaláskor elkevertem benne a joghurtot, és a megmaradt friss cukkinivel diszítettem.

10 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

A joghurttól nagyon finom lesz, már én is ettem ilyet. Könnyű, ízletes leves, nagyon guszta!

Gerdi írta...

Én még nem ettem ilyen levest, de biztosan ízlene.
Gratulálok a pályázat megnyeréséhez! Az interjút is elolvastam:-) Most gyorsan pótolom a lemaradást:-)

Hankka írta...

Jól is néz ki, és finom is lehet, mentem a receptet! Nagyon szeretem a krémleveseket, különösen azokat, amikben burgonya is van! :)

HajniZoli írta...

Ahogy leírtad, csak finom lehet. Nálunk mennek nagyon a krémlevesek, ezt is beiktatom:-)

trollanyu írta...

A cukkinileves szuper hidegen szerintem is, nekem amúgy is kedvenc zöldségeim egyike. Gratulálok a pályázathoz:)

Seffer Lilla írta...

Még sosem készítetettem, pedig már annyi helyen láttam. Nagyon guszta!

Adél írta...

Levesnek még nem készítettem cukkinit, pedig elég jó barátságban állok vele:) Elfogadnám a leveskéd, nagyon finomnak tűnik.:)

Panna írta...

Hogy én mennyiszer készítettem nyáron cukkini krémlevest.. Imádom ;)

Titi írta...

:) Én is most posztoltam egy cukkínikrémelevest, látszik, hogy milyen sokfélén el lehet készíteni. Sajnos most egy ideig nélkülöznöm kell minden tejterméket :( Úgyhogy joghurt is kilőve...

Kati írta...

Illéskrisz, nekem nagyon ízlett az biztos:)

Gerdi, nagyon finom:) Köszi:)

hannka, a burgonya nagyon jó a sűrítésre, bár most sokat nem használok, mert az is hízlal:)

HajniZoli, nálunk nem annyira megy a krémleves a családban, de én kezdem megszeretni:)

trollanyu, tudom neked kedvenced a cukkini:) Köszi:)

Lilla, próbáld ki mert nagyon finom:)

Aleda, nekem is ez az első alkalom, de nem az utolsó az biztos:)

Panna, tisztán gondoltam, hogy te nagyon szereted:)

Titi, megnéztem a te receptedet is, ki fogom próbálni:) Miért nem ehetsz tejet?