2012. szeptember 2., vasárnap

Szeptemberi ajánló ARAH

Ismét jelentkezem a szeptemberi ajánlóval Alíz játékára. Mivel az ősz méginkább a befőzések, raktározások ideje, így mostilyen recepteket hoztam. Fogadjátok szeretettel:)

1. Erős Pista házilag

Aki szereti a csípőset, annak csak ajánlani tudom:)

2. Zakuszka

Igazi erdélyi különlegesség.
3. Ételízesítő házilag

Télen bármilyen ételhez felhasználhatjuk:)
4. Almaleves csirkehússal

Marosmenti különlegesség.
5. Somkompót

Finomság és gyógyszer egyszerre.
Jó étvágyat, jó befőzést!

6 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jó bármelyiket is választanám! A csípőset nagyon szeretjük és természetesen a zakuszkát is sikerült már kóstolnom ami ízlett, de sajnos elkészíteni még nem vettem rá magamat!

Erdokóstoló írta...

Ezt így mindet betervezem, különösen a sombefőttet szeretném, de sajnos nem csak a tavalyi nyár volt száraz, így errefelé aszott som sem igen van.

Katalin írta...

Nagyon jó kis ajánló, igazi szeptemberi hangulatú :)

Hankka írta...

Nagyon jó a választék, legjobban az Erős Pistád tetszik! :)

marisz57 írta...

A som keltette fel az érdeklődésemet. Utánanéztem neten - hát láttam már, de valahogy kimaradt eddig az étrendünkből, nem ettem még.
De még a piacon se találkoztam vele.

Kati írta...

Éva, pedig a zakuszka most már te is tudod nagyon finom:) Igaz időígényes munka, de mi minden évben készítünk:)

Erdőkóstoló, nálam is tavalyi eltevés ez a som, az idén itt is ráaszalódott a fákra.

Katalin, igen, most annak van az ideje:)

hankka, mondjuk én nem vagyok annyira csípős kedvelő, de a Páromnak nagyon ízlett, sőt neki még nem is volt elég erős:)

marisz57, hát a som eléggé macerás gyümölcs, nálunk azért dzsemet is készítenek belőle, méghozzá nyersen kikavarva, csak ahhoz sok apró teljesen megért som kell. Éretlenül picit fanyar íze van, de éretten finom édes. A belőle készült kompótot főleg hasmenés gyógyítására használják/juk.