2012. október 15., hétfő

Petrezselyemszósz

A szüleim veteményesében jelenleg csodaszépen zöldell még a petrezselyem. Ebből szedtem egy nagy - nagy csokorral, eredetileg pestot szerettem volna készíteni belőle. De aztán eszembe jutott, milyen finom volt a tavaszon a kaporszósz, és miért ne készíthetnék annak mintájára petrezselyemszószt? A diétám miatt annyit változtattam rajta, hogy tejszín helyett csak tej került bele, olaj helyett egy kevés margarin. A lisztet azt nem tudtam kiváltani, de gondolom az egy evőkanál liszt nem borítja fel a diétámat, egy ennyi szénhidrát azért kell a szervezetnek. Két adag lett belőle, első nap főtt tojással, második nap sült csirkevirslivel ettem. Egy kicsit visszahozta számomra a nyár ízeit:)




Hozzávalók:
  • 1 nagy - nagy csokor petrezselyemzöld
  • 5 dl tej
  • 4 - 5 cikk fokhagyma
  • 5 dkg margarin
  • 1 evőkanál liszt
  • pici só
  • pici frissen reszelt szerecsendió 
Elkészítés:
 A  petrezselyemzöldet alaposan megmostam, lecsepegtettem, és apróra vágtam. A lisztet világosra pirítottam a  margarinon, ebben megforgattam a petrezselyemzöldet, felöntöttem a tejjel, belereszeltem a szerecsendiót, sóztam. Folyamatos kavargatás mellett besűrítettem, kiforraltam. 

14 megjegyzés:

Hankka írta...

Nagyon fincsi lehet, szeretem a petrezselyemzöld ízét! Igazán guszta mindkét feltéttel, nekem talán tojással ízlene jobban, ki is fogom próbálni! :)

Erdokóstoló írta...

Jól néz ki, én is szeretem. Liszt helyett ajánlom a diétához kb. fele részben a zabkorpát vagy a zabpehely lisztet. Más íze lesz, kicsit édesebb, de úgy is finom.

Erika írta...

Nagyon jól néz ki. Lehet, hogy elkészítem én is. :)

Blogkonyha írta...

Sültekhez vagy párolt húsokhoz kiváló öntet. Petrezselymet még nem csináltam, de kaporszószt annál sűrűbben...Nagyon finom lehet!

Titi írta...

Pestót már csináltam belőle, de ilyen szószt még nem. És kaporból sem, de gyanítom, mindkettőt imádnám. Köszi az ötletet.
Kati, megérkezett Illéskrisztől a csomag :) Tecának meg holnap újra elpostázom.

Georgina írta...

Nagyon finom lehet,mindkét feltéttel!

Az amatőr hagyományörző írta...

Mindig tanul az ember valamit , azt mondják jó pap holtáig tanul ,hát még a jó szakács ? Nem kekeckedésképpen de érdekelne hogy miért jobb margarint használni olaj helyett mikor a margarin is olajból készül ?

Seffer Lilla írta...

Ismét igazán ötletes!

Adél írta...

Finom kis szószt készítettél, biztos feldobja az egyszerű ételeket.

Kati írta...

hankka, köszi, én is nagyon szeretem a petrezselyemzöldet, használom is sok mindenbe. Nekem is tojással tetszett jobban, de virslivel sem rossz, igazán sült hús járt volna hozzá, de az nem volt most:)
Erdőkóstoló, van is zabkorpám, de valahogy nem is jutott eszembe, köszi, hogy szóltál:)

Erika, köszi, nagyon finom, s hfőtt vagy sült húsokhoz is ajánlom:)

Illéskrisz, hát igen, igazándiból az illett volna hozzá, de most nem volt hús:)

Titi, te biztos szeretnéd, mert látom szereted a zöldséges, fűszeres ételeket:) Akkor örvendek, hogy te is megkaptad:)

Georgína, köszi:) Láttam az új blogod, csak még nem volt időm végigolvasni:)

Az amatőr hagyományőrző, hát én sem vagyok szakértő, de a kicsapódott krémek, és az olvasztott margarin meggyőzött arról, hogy több benne a víz, mint a növényi olaj:) Csak ennyi:)Ja és tudom, hogy a margaris se egészséges, de hát azért valamit csak kell használni:)


Lilla, köszi:)

Aeda, igen:)

teller-cake írta...

Megint finomat találtál ki! :)

María írta...

Tényleg finom lehetett!! Fő a kreativitás :)!!

Roza írta...

Kata nagyon jól hangzik a petrezselyemszósz. Ezt kipróbálom, én ugyanis a kaporszószt nem szeretem:)
(Ne haragudjál, a receptben egyik helyen kaprot írtál, gondolom véletlenül.)

Kati írta...

teller - cake,Mária, köszi:)

Roza, szerintem ezt szeretni fogod:) Köszi, hogy szóltál, átmásoltam a kaporszósz elkészítési módját, mert azt is ugyanígy készítetem, s véletlenül nem javítottam ki:)