2012. október 9., kedd

Zöldborsos csirkecomb karfiolos tökfőzelékkel

Egy vásárlás alkalmával sikerült zöld szemesborsot vennem. Én eddig nem is ismertem, nem is láttam zöld borsot, csak színeset és a hagyományos feketét. Most olvastam utána, hogy a zöldbors a fekete éretlen változata, hogy még üvegben eltéve is kapható, és hogy húsokon kívül szószokhoz, mártásokhoz is használják.
Arra rájöttem, hogy az íze sokkal intenzívebb mint a feketeborsé, és valahogy ízletesebb is. Egy egyszerű ételben akartam kipróbálni, ahol nem vesztődik el a zöldbors íze. Így esett a választásom a csirkecombokra. Nagyon ízletes, kissé csípős lett a combok húsa.




Hozzávalók:
  • 2 alsó csirkecomb
  • 5 evőkanál natúr joghurt
  • 15 szem zöldbors
a főzelékhez:
  • 1 kisebb főzőtök
  • 1 kisebb darab karfiol
  • 1 krumpli
  • 1 hagyma
  • csipetrnyi pirospaprika
  • bors
  • egy kis csokor csombor és kapor
  • 4 evőkanál natúr joghurt vagy tejföl 
  • kevés olaj
Elkészítés:
A zöldborsot mozsárban vagy egy konyharuhába fogva egy húspotyolóval (mint én:)) darabosra zúzzuk. A megtisztított csirkecombokat megszórjuk sóval, a zúzott zöldborssal, beleforgatjuk a joghurtba, és a sütőzacskóba téve 3 - 4 órát a hűtőben pácoljuk. Utána előmelegített sütőben, a sütőzacskót egy hőálló tálba helyezve puhára pároljuk, majd a zacskót kivágva megpirítjuk.
A főzelékhez a tököt és a krumplit lereszeljük, a tököt megsózzuk és kiszorítjuk. Az apróra vágott hagymát kevés olajon megpirítjuk, megszórjuk pirospaprikával, hozzáadjuk a tököt, a krumplit, és a kis rózsákra szedett karfiolt, valamint cérnával összekötve a csombort és kaprot, kevés vizet töltünk alája, és lassú tűznél puhára pároljuk. Amikor megpuhult sózzuk, borsozzuk, kivesszük belőle a csombort és a kaprot, és botmixerrel pürésítjük. Elkeverjük benne a joghurtot. Ezzel tálaljuk a csirkecombot.

5 megjegyzés:

Adela Zilahi írta...

Nagyon szeretem hogy nez ki, es nagyon fincsi lehet!!

Hankka írta...

Finom lehet a csirkecomb is, és a főzeléked is nagyon tetszik! :) Még nem hallottam erről a turbó változatról karalábéval és krumplival, de nem lehet rossz! :)

Blogkonyha írta...

Háromféle egészséges zöldség egy ételben! Ez aztán tuti finom volt! Szépen tálaltad!

Katalin írta...

Nagyon guszta a tálalásod, finom lehetett! Zöldborsot még nem használtam, csak színeseket, de mivel nem szárított, lehet hogy aromásabb. A főzeléked nagyon szép sima, sokféle finomság van benne.
Az elkészítés szövegében alulról a harmadik sor utolsó szavát majd javítsd ki (kivesszül)... :))

Kati írta...

Adela, köszi:)

hankka, afféle maradékfelhasználós főzelék volt, a krumplit nem a turbózás miatt tettem bele, hanem liszt helyett, sűrítésnek:)

Illéskrisz, köszi, nekem nagyon ízlett:)

Katalin, ez a bors is szárított, csak még zölden szárítják. A főzeléket turmixoltam, azért ilyen szép sima:) Javítottam:) Köszi:)