2012. november 4., vasárnap

Lencsés - csiperkegombás egytál

Ezt a receptet nagyon - nagyon tudom ajánlani azoknak, akik mindkét alapanyagot szeretik. Semmi különleges nincs benne, mégis nagyon finom, és nem utolsó sorban 1 óra alatt kész van. Hát a fotó miatt igazán szégyenlem magam, de egyrészt maga az étel sem szép, másrészt nagyon siettem, most csak ilyenre sikerült. De lesz még ismétlése, és akkor majd megpróbálok szebb fotót készíteni róla. Tehát csúnya, de finom kategória:)



Hozzávalók: 20 dkg lencse, 20 dkg csiperkegomba, 1 csirkemell csontostól, 1 hagyma, 2 paprika, 2 paradicsom, 1 chilipaprika, só, bors, petrezselyemzöld, 2 - 3 evőkanál olaj.
Elkészítése: A felforrósított olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát és paprikát, hozzáadtam a felszeletelt gombát, kissé átforgattam, majd beleöntöttem az előző este beáztatott lencsét is. 5 percig együtt pároltam, majd belevágtam a chilipaprikát, a paradicsomot, sóztam, borsoztam, egy hőálló edénybe öntöttem, belehelyeztem a sózott, borsozott csirkemellet, feltöltöttem annyi vízzel hogy ellepje, előmelegített sütőben, közepes lángon, fedő alatt puhára pároltam. Amikor megpuhult hozzáadtam az apróra vágott petrezselyemzöldet, és kifödve hagytam egy kissé még pirulni. A gombától kissé sötét lesz a leve, de nem kell megijedni, ettől még nagyon finom.

9 megjegyzés:

Böbe írta...

Kati küldtem az emailt az ajándék linkel, át ment?

Hankka írta...

Nagyon guszta, szerintem teljesen jól átjön a fotó alapján, hogy mennyire finom! :)

Kati írta...

Böbe, igen, megkaptam, posztoltam is:)

hankka, köszi:)

feherkriszti írta...

köszönöm szépen ,én pedig imádok főzni,én is megtaláltam a helyemet.

@havas írta...

Biztos, h ki lesz próbálva, mindent szeretek belőle :) m-i-n-d-e-n-t :D
jó ötlet, kösszöm itt isis :))!

Kati írta...

fehérkriszti, annak csak örvendek, ha találsz nálam kedvedre valót:) Isten hozott nálam:)

Kata, de jó, hogy megtetszett neked, pedig azt hittem nem sok embernek tetszik, mert nagyon kevés volt a hozzászólás. Pedig tényleg nagyon finom, én is el fogom készíteni hamarosan. A csirkehúst bele is lehet vágni, ha úgy jobban tetszik:)

@havas írta...

Nekem aztán mindegy lesz, szerintem, mindenik összetevőt nagyon-nagyon szeretem :)

Kati írta...

Kata, akkor jó, azt hiszem majd szilveszterkor kerítem sorra ismét, és kitaláltam, hogy apró baby gombával készítem, úgy mutatósabb:)

@havas írta...

Szilveszterre jómagam, azt hiszem, kipróbálom immár a lencselevest füstölt kolbásszal (bevallom, nagyon rusnya kinézetű eledel az is, de elképesztően finom :D)

A te receptedet a kedvessel közös főzés címszó alatt avatjuk fel :))