2013. március 9., szombat

Köménymagos kelkáposzta főzelék

A portugál Zöld leves elkészítésekor két fej kelkáposztát vásárolt nekem a lánytesóm, amelyekből csak az egyiket használtam fel. A másikból ez a finom főzelék készült. Polcz Alaine Főzzünk örömmel című könyvében olvastam, hogy a köménymag íze nagyon jól harmonizál a kelkáposztával, gondoltam, most ki is próbálom. Igaza volt, egy finom, pikáns főzelék lett a végeredmény.


Hozzávalók (2 személyre): 1 kisebb fej kelkáposzta, fél kávéskanál köménymag, 1 hagyma,1 evőkanál liszt, csorrintásnyi olaj, kb. 2 dl tej, só.
Elkészítése: A felforrósított olajon az apróra vágott hagymát üvegesre dinszteljük. A kelképosztát fűszálvékonyra vágjuk, hozzáadjuk a hagymához, kevés vizet töltünk alája, megsózzuk, fűszerezzük a mozsárban darabosra tört köménymaggal, puhára pároljuk. Amikor megpuhult, a víz elfőtt alóla, megszórjuk a liszttel, felöntjük a tejjel, és folyamatosan kavargatva besűrítjük. Tükörtojással, esetleg sült kolbásszal, fasírttal tálaljuk.

7 megjegyzés:

horimarika írta...

Nagyon szeretem a káposztákat....
A kömény nem csak az íze miatt szuper! Emésztést is segít.

Hankka írta...

Nagy kedvencem a kelkáposzta főzelék, és én is köményesen készítem. :) Nagyon guszta, elfogadnék most egy tányérkával, csak úgy magában! :)

Böbe írta...

Szeretem a kelkáposztát, én is köményesen készítem,és pirospaprikával. Polcz Alaine könyveit pedig imádom,közel áll hozzám nagyon.Most vadászok a rend és rendetlenség című könyvért,eddig mind hiába:))

Kati írta...

horimarika, én is szeretem a káposztát, mindenféle káposztát:) Igen, tudom, hogy az emésztésre is jó a köménymag, s azt mondják a kismamáknál serkenti a tejtermelést.

Hankka, én most készítettem életemben először:) De nagyon tetszik:)

Böbe, akkor úgy látszik csak nekem új így elkészítve:) Igen, én is nagyon szeretem Polcz Alainet, bár még sokat nem olvastam tőle, de igyekszem. Az Asszony a fronton című műve bizony még meg is síratott.

HajniZoli írta...

Én is szeretem a káposztaféléket, sajnos a gyermekek nem nagyon, így ritkán készítek. Megkóstolnám a főzelékedet:-)

Katalin írta...

Nagyon guszta lett a főzeléked, szépen tálaltad! Mi is nagyon szeretjük, én is szoktam beletenni mindig köménymagot, és krumplit is. És a végén a rántásba egy kis piros paprikát :)

Annamari írta...

Én is mindig köménymagozom :) és a "rendes" káposztafőzeléket is.