2013. június 5., szerda

Zöldborsós krumplileves

Tudjátok, én nagyon leveses vagyok:) Maradt még egy maréknyi zöldborsóm, kis csokor tárkonyom, így ezekből és egy kis újkrumpliból összehoztam egy kis tavaszi krumplilevest. Könnyed, és az elkészítési ideje is nagyon rövid:)



Hozzávalók (2 személyre): 5 közepes újkrumpli, egy maréknyi zöldborsó, kis csokor tárkony, 1 hagyma, 1 evőkanál liszt, 1 dl tejföl, só, 1 evőkanál ecet.
Elkészítése: Kb. 1, 5 liter vizet felforralunk, hozzáadjuk a meghámozott, kockára vágott krumplit, az egészben hagyott hagymát, sózzuk, puhára főzzük. Amikor a krumpli már majdnem megpuhult hozzáadjuk a zöldborsót, és még néhány percig főzzük. A lisztet csomómentesre kavarjuk a tejföllel, és a leveshez adjuk, ecettel savanyítjuk még. A tetejére szórjuk az apróra vágott tárkonyt.
Megjegyzés: férfiaknak pirított császárszalonna kockákat is adhatunk hozzá.

9 megjegyzés:

Éva írta...

Guszta, és nagyon finom lehet! Nagyon szeretem a friss zöldborsót a krumplit is így biztos együtt még ízletesebb!

Nea írta...

Tökéletes leveske az ilyen zimankós napokra, mint amilyen a mai. Szeretem a tárkony ízét, olyan sokat tud dobni a legegyszerűbb ételen is. Füstölt sonkával vagy a pirított szalonnával is finom lehet.

Juci írta...

Tehetsz bátran az én tányéromba is császárszalonnát, mert én is így szeretem ezt a finom tavaszi levest.:)Most nem is olyan rég tettem el 2 x 8oo ml üveg tárkonyt(sóval és ecettel).

Katalin írta...

De jó könnyű kis leves :) szívesen kanalaznék belőle :)

Farci írta...

Biztos finom is, szalonnával főleg :)

trollanyu írta...

Leveses vagyok én is nagyon, minden jöhet, főleg jó sok zöldséggel:) Gyönyörű a kis virágos tálad:)

HajniZoli írta...

Finom is lett biztosan zöldborsóval és tárkonnyal. Jó párosítás!

Hankka írta...

Jómagam is nagyon szeretem a leveseket, ez az újkrumplis-borsós leveske is igen finom lehet, szívesen megkóstolnám! :)

Kati írta...

Éva, köszi, tényleg finom együtt:)

Nea, férfiaknak nagyon szükséges hozzá egy kis husi:) Köszi:)

Juci, akkoe neked teszek:) Mi is nemrég tettünk el, de frissen az igazi:)

Katalin, én meg szivesen megkinálnálak:)

Farci, csakis szalonnával, de nekem csak diétásan:)

trollanyu, én nem tudok melenni leves nélkül:) köszi, ezt a tálkát is a bolhapiacon vettem, kár, hogy csak ez az egy van:)

HajniZoli, bizony:) Köszi:)

Hankka, nekem is izlett, köszi:)