2013. július 23., kedd

Paradicsomos zöldbab (karósbab) leves

A bokorbab (gyalogpaszuly) ideje lassan lejár, de már teremni kezdett a kukorica mellé vetett karósbab (futóbab), amely abban különbözik a gyalogbabtól, hogy valamilyen támaszték, karó, kukorica, kerítés kell számára, mert felfele indázik, fut, valamint a hüvelye is nagyobb, többféle változat is létezik belőle, lapos hüvelyű, kerek, húsos hüvelyű. A leves talán még finomabb lesz belőle, mint a gyalogbabból, legalábbis teljesen más.
Én már napok óta kívántam a paradicsomosan készített zöldbablevest, így az készült csak számomra, mert a család jobban szereti paradicsom nélkül. Komolyan mondom, csak mind ettem volna, langyosan, hidegen hagymával isteni:)


Hozzávalók (2 személyre): 60 - 70 dkg zöldbab (karósbab), 4 paradicsom, 1 hagyma, 1 zöldpaprika, só, 1 csokor petrezselyemzöld, 1 kis csokor zellerzöld. A rántáshoz: kevés olaj, fél evőkanál liszt, 1 dl tej.
Elkészítése: A zöldbab végeit lecsipkedjük, darabokra tördeljük, alaposan átmossuk. A hagymát finomra aprítjuk. A paprikát kicsumázzuk, kettőbe vágjuk. Kb. 1, 5 liter vizet sóval felforralunk, hozzáadjuk a paszulyt, a hagymát, a paprikát, 2 szál zellerzöldet, és puhára főzzük. Közben a paradicsomot meghámozzuk, kockára vágjuk, és kevés olajon megpároljuk, míg kezd szétfőni. A megpuhult zöldbabhoz hozzáadjuk a paradicsomot, összeforraljuk. Elkészítjük a rántást: az olajon rózsaszínre pirítjuk a lisztet, felöntjük egy kevés vízzel és a tejjel, csomómentesre kavarjuk, a leveshez öntjük. Folyamatosan kavargatva újraforraljuk. A tetejére fimomra aprított petrezselyem - és zellerzöldet szórunk.
Sózott, olajozott hagymával tálaljuk.

13 megjegyzés:

martinelli írta...

Nagy kedvenc nálunk is :)

Névtelen írta...

Így nem ismerem, de ki fogom próbálni. Nagyon szeretem a zöldbabot minden formában

Török Tünde (KáTé) írta...

Szia Kata!
A gyerekek miatt kicsit feltúrbóztam a paradicsomos zöldbab levesünket. Leírom neked, mert egy nagyon sikeres véltozata jött össze. Az eresztéket kihagyom, helyette a paradicsomot, petrezselymet, pici lisztet, tejet leturmixolok, feltöltöm a már megfőtt levest, egyet lobbasztom és kész. :)

Kati írta...

Martinelli. tudom, láttam nálad is a blogon:)

Patrícia, csak ajánlani tudom, meglátod, csak mind ennétek majd a végeredményt:)

KáTé, de jó, hogy látlak:) Köszi, hogy leírtad, kipróbálom a te változatodat is, a diétámhoz nekem is jobb lenne az:)
Jól vagytok? Látom a blogon, hogy nőnek a gyerekek:) Puszi:)

Okki írta...

Paradicsomosan még nem ettem, de kifogom próbálni, csakis finom lehet. :) Mi nem hagymával, hanem friss uborkával fogyasztjuk, naaagyon finom. :D

Hankka írta...

Paradicsomosan még én sem készítettem, de már több helyen láttam, úgyhogy ki is fogom próbálni! :) Guszta a fotón! :)

HajniZoli írta...

Minden formájában jöhet, nagyon szeretjük. Jó vöröshagymával, ahogy kell:-) Olyan a fotón, hogy már kanalaznám is:-)

sedith írta...

Jajj, de megenném most! :) Én is paradicsomosan szeretem, különben valamilyen formában nálunk mindig megy bele paradicsom. És az a hagyma, most tényleg nagyon megkívántam! Lehet készítek is, mert I. nincs itthon, és úgysem szereti.

Uborkát még nem hallottam bableves mellé, ki kell próbálnom. :)

Monika írta...

Hmmm,fantasztikus fincsi lehet!!!!összefutott a nyál a számban.:)

Edó írta...

ÉLjen a pléhtányér! :DD

Kati írta...

Okki, én meg friss uborkával nem ettem soha, így ki kell próbálnom:) Köszi az ötletet:)

Hankka, meglátod nagyon finom, utána csak mind így készíted:) Köszi:)

HajniZoli, hidd el, én is már újra kanalaznám, s a vöröshagyma el sem maradhatna mellőle:) Köszi:)

sedith, anyum általában nem paradicsomosan készíti, mert a férfiak nincsenek oda a paradicsomért, én most direkt külön magamnak készítettem így, én nagyon szeretem:) Friss uborkával még én sem próbáltam:) Köszi:)

Mammka, akkor meg kell kóstólni:) Köszi:)

Edó, csakis:)) Most nagy divat ahogy láttam ilyesmi a fotókon, s a lepattogzott mázú edények is, gondoltam legyek én is trendi.)
Köszi:)

Vicuska írta...

Én is nagyon szeretem, paradicsomosan, pici kis tárkonyt szoktam még belecsempészni meg icipici cukrot.

Kati írta...

Vicuska, tárkonyosan is jó lehet, kipróbálom legközelebb, a cukrot azt elhagyom, diétázom:)