2013. november 13., szerda

Narancsos, mákos sütemény

Az ünnepek két jellegzetes hozzávalója szerepel az alábbi egyszerű sütiben, percek alatt elfogyott, mindenkinek ízlett:)



Hozzávalók (26 cm – es kerek formához): 5 tojás, 20 dkg barna cukor, 30 ml olaj, 100 ml tej, 22 dkg liszt, 5 dkg mák, 1 tasak sütőpor, 1 narancs, pici só.
Elkészítése: A cukrot elsodorjuk a tojással. Lassanként kavargatva hozzáadjuk az olajat és a tejet. A sütőport elvegyítjük a liszttel, és a folyékony masszához adjuk, simára kavarjuk. Végül hozzáadjuk a mákot is. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, ráhelyezzük a cikkekre bontott narancsot, előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 30 percig sütjük, amíg a teteje pirulni kezd.

11 megjegyzés:

Borga írta...

Szeretem az ilyen gyors kavart sütiket!Elmentem magamnak,és hamarosan kipróbálom!

Éva írta...

Nagyon finom lehetett, nem is csoda hogy hamar elfogyott! Guszta!

HajniZoli írta...

Jó ötlet a narancsot cikkbe beletenni. Szép is, finom is!

Unknown írta...

Nálunk a lányomnak a kedvence a mák. El is mentem a receptet, mert ezt majd muszáj lesz megsütni. :) Nagyon guszta a képen!

Adél írta...

Te jól benarancsoztál:) Én is szeretem a mártásban meg persze sütiben is.

Elisabeth írta...

Kati, éppen most hagytam kommentet a Kriszti blogján a mákkal kapcsolatban, hogy nálunk nagyon drága, és nehezen jutunk hozzá sok adaghoz, de viszont lehet kapni, el készitve masszában olyan lekváros féle képpen süteménybe való...ki is fogom próbálni, mert már nem birom nézegetni a finom mákos süteményeket amit ti készitetek.

Vissza lapozgattam megnézni a finom narancsos kreációkat amit készitettél...habár nálunk, Florida a narancsrol hires...a világ legjobb narancsok teremnek itt nálunk! Puszillak

Elisabeth írta...

Kati, éppen most hagytam kommentet a Kriszti blogján a mákkal kapcsolatban, hogy nálunk nagyon drága, és nehezen jutunk hozzá sok adaghoz, de viszont lehet kapni, el készitve masszában olyan lekváros féle képpen süteménybe való...ki is fogom próbálni, mert már nem birom nézegetni a finom mákos süteményeket amit ti készitetek.

Vissza lapozgattam megnézni a finom narancsos kreációkat amit készitettél...habár nálunk, Florida a narancsrol hires...a világ legjobb narancsok teremnek itt nálunk! Puszillak

Hankka írta...

A narancs-mák nagyon jó párosítás, ebben a kevert tésztájú sütiben is finom lehet együtt! :) Tetszik! :)

Schnappy írta...

Nézz be hozzám, vár valami!:)

Kati írta...

Borga, szeretni fogjátok:) Köszi:)

Éva, az volt bizony, köszi:)

HajniZoli, igen:) Köszi:)

Erika, akkor szeretni fogja:) Köszi:)

Adél, igen:) Én is, meg csak úgy magában is:) Köszi:)

Elisabeth, szerencsére nálunk kapható és nem is drága a mák. Titeket kárpótol érte a finom, floridai narancs:) Puszi:)

Hankka, tetsztik nekem is:) Köszi:)

Schnappy, benézek:) Köszi:)



Tiffanylda írta...

nagyon csini és megy a diétánkhoz, köszi! ;)