2013. december 2., hétfő

Majonézes lencsesaláta

A tavaly szilveszterkor tanultam ezt a lencsesalátát a lánytesómtól, Kingától, nagyon megtetszett, most újra elkészítettem. Kinga, köszi:)


Hozzávalók (2 személyre): 15 dkg lencse, só, bors, 3 evőkanál tejföl, petrezselyemzöld. A majonézhez: 1 tojássárga, 1, 5 – 2 dl olaj, 1 kávéskanál mustár.
Elkészítése: A lencsét előző este beáztatjuk, másnap enyhén sós vízben puhára főzzük, leszűrjük, kihűtjük.
A mustárt elkavarjuk a tojássárgával, majd lassanként adagoljuk hozzá az olajat, míg szép sima egynemű majonézt kapunk. A majonézt elkavarjuk a tejföllel, majd hozzáadjuk a lencsét, sózzuk, borsozzuk. Lehűtve tálaljuk. Tálaláskor belekeverjük a finomra aprított petrezselyemzöldet, vagy egy fél kávéskanál szárított petrezselyemzöldet.

12 megjegyzés:

Hankka írta...

Nagyon jó kis saláta, egyszerű és finom! :) Szépen fotóztad! :)

trollanyu írta...

Finom saláta, így nem szoktam készíteni, de nagyon jó ötlet:) Szép a fotód:)

Éva írta...

Eddig csak főzeléknek készítettem de nagyon tetszik ez a recept.Guszta! Finom lehet!

Adél írta...

Mostanában barátkozom én is a lencsével...hát egyelőre nem vagyunk valami jóban, de nem adom fel:))Guszta ez a saláta!

HajniZoli írta...

Szeretem a lencsét, szerencsére a család is. Salátát még nem készítettem, de kipróbálom. Ez nagyon tetszik!

Roza írta...

Kata, ez nagyon szuper ötlet! Mi szeretjük a lencsét, de eddig csak levest, meg főzeléket készítettem belőle... Ezt ki fogom próbálni!

Katalin írta...

De guszta! Ilyet meg én nem ettem még :-)

Seffer Lilla írta...

Nagyon guszta, jó kis ötlet!

teller-cake írta...

Láttam már máskor is ilyen salátát, de még nem kóstoltam pedig mi is szeretjük a lencsét. Kipróbálós! :)

csipike írta...

Salátát még én sem ettem, megnyugodva olvastam nem csak én :-), jó az ötlet ;-)

Blogkonyha írta...

Hagymásan ettem már lencsesalátát, de majonézzel még nem. Biztos nagyon finom lehet!

Jutka írta...

Nagyon guszta a salátád, szívesen megkóstolnám :)