2013. december 5., csütörtök

Uborkamártás

Na erről a mártásról nem gondoltam volna, hogy ennyire fog ízleni nekem, de nagyon bejött. Hagymás disznósült mellé készítettem, tökéletes volt hozzá a savanykásságával, biztos, hogy még máskor is fogom készíteni.



Hozzávalók (4 személy részére): 3 – 4 savanyú uborka, 2 evőkanál liszt, 2 – 3 dl húsleves, kevés olaj, kis csokor finomra aprított friss kapor vagy 1 evőkanál szárított kapor, csipetnyi cukor, 1 dl tejföl, só.
Elkészítése: A felforrósított olajon a lisztet rózsaszínre pirítjuk, hozzáadjuk az apró kockákra vágott vagy lereszelt uborkát, felöntjük a húslevessel, sűrűre főzzük. Végül hozzáadjuk a cukrot, megszórjuk a kaporral és elkeverjük benne a tejfölt.
Megjegyzés: Főleg kissé zsírosabb főtt vagy sült disznóhúshoz kitűnő ez a savanykás mártás.

16 megjegyzés:

horimarika írta...

Csudijól néz ki, de nekem fura ... A kaprot imádom, az ubit is, a tejfölt is... lehet, hogy mégis kipróbálom?!

trollanyu írta...

Nekem tetszik:) Hasonló, mint amit a svédek szoktak enni, az nagyon finom:) Én biztosan repetáznék:)

marisz57 írta...

Szerintem se lehet rossz!

Blogkonyha írta...

Szerintem nekem is nagyon bejönne. Imádom a savanykás-pikáns mártásokat. Máris elvittem. Köszi.

Elisabeth írta...

Nálunk ezt Tartar Sauce...vagyis Tartár Szósznak hivják, ugyan ugy van készitve, de fele majonéz és fele tejföl, egy picinke barna mustár, de nincs benne csirke lé.

Lehet készen is venni kis üvegben, és elég drága! Nagyon guszta és finom a te otthoni készitésed, már ideje hogy én is ujra készitsem, el áll a hütőben is egy hétig, friessen! Puszillak

Gerdi írta...

Érdekes, de biztosan szeretném. Főleg, mert kapros, és savanykás. Férjem meg szeretné a húst mellőle:-)

Monika írta...

Biztos vagyok benne,hogy nekem is ízlene,ki szeretném próbálni! Köszönöm! Fantasztikus ,hogy mindig hozol valami különlegességet,ami végülis egyszerű és ez is olyan jó benne!

Okki írta...

Ahogy olvastam, hirtelen a tartás mártás jutott eszembe. Azt szeretjük, úgy hogy biztosan ez a verzió is kedvünkre való lenne. Meg is jegyzem, elfogom készíteni. :)

kolozsgabi írta...

Isteni lehet, svanyú és kapros, mindkettő jöhet!!

Roza írta...

Kati, most felkeltetted az érdeklődésemet az uborkamártást illetően. Ki kell próbálnom, még sosem ettem, de nyitott vagyok új ízekre:)

Katalin írta...

Kedves Kati! Kellemes ünnepeket kívánok neked és családodnak!

Hankka írta...

Kedves Kati, kívánok Neked és családodnak békés, áldott ünnepet! :)

Unknown írta...

Áldásokban gazdag ünnepeket kívánok !!!

Blogkonyha írta...

Áldott, Békés Karácsonyt kívánok Neked! Legyen olyan szép az Ünneped, ahogy elképzelted!

Vicuska írta...

Ez finom, a szovjet konyha előszeretettel készített hasonlót- pikáns és izgalmas ízélmény! Kati, Boldog Újévet kívánok szeretettel! :)

Névtelen írta...

off white hoodie
off white nike
air jordan travis scott
golden goose outlet
off-white
kd 15
off white hoodie
kyrie 7 shoes
hermes belt
paul george shoes