2014. január 15., szerda

Meggylekváros, csokoládés zabkása

Ismét egy pohárdesszert, finom zabpehelyből, a csoki kivételével egészségesen:) A csoki és a meggy verhetetlen páros:)

 
Hozzávalók (4 személyre): 12 dkg finomszemű zabpehely, 4, 5 dl tej, 2 evőkanál méz, 10 dkg tejcsokoládé, 8 – 10 evőkanál meggylekvár.
Elkészítése: A tejet felmelegítjük. Mielőtt forr hozzáadjuk a mézet és a zabpelyhet. Alacsony hőmérsékleten kb. 10 percig kavargatjuk, amíg besűrűsödik.
5 dkg csokoládét kis kockákra vágunk és a zabkásához keverjük. A még meleg zabkását poharakba rétegezzük, alul a meggylekvárt, rá a zabkását, a tetejét pedig megszórjuk a megmaradt csokoládéval.
Megjegyzés: melegen vagy langyosan tálaljuk.

15 megjegyzés:

Kinguci írta...

Nagyon fincsi volt:D!

Chef Viki írta...

Hmmmmmmmmmmmmmmm...

Anazar írta...

Éljen, éljen az zabpehely!!

Monika írta...

A csoki miért egészségtelen???? Mértékkel is az?

Monika írta...

Megtaláltam a Kós K.levelezéseiről írt könyv hírét: http://www.muvelodes.ro/index.php/Cikk?id=1302

Éva írta...

Nagyon finom lehet! Még van egy kevés zabpehely itthon hétvégére kifogom próbálni!

Tálaló írta...

Most mégsem állhatok neki.Az egyik pohárral...légyszi,légyszi:))

Tényleg nagyon finom a csoki-meggy páros,és ennyi csokoládé még nem bűn:)

trollanyu írta...

Ez annyira jól néz ki, szép a tálalásod:) A meggy-csoki tényleg verhetetlen páros:)

Gerdi írta...

Én jobban szeretem a zabkását, mint a tejbegrízt. A gyerekek is, már meg is főzik. Csokisan-meggyesen egyenesen odalennénk:-)

HajniZoli írta...

A csoki igenis egészséges, ha mértékkel fogyasztjuk. Nekem jöhet:-) Fincsi desszertet készítettél!

marisz57 írta...

Ezt én is nagyon szeretném!

Blogkonyha írta...

Pazar kelyhek! Szoktam zabkását főzni magamnak, mert csak én eszem. Csokival még nem próbáltam. Nagyon guszta!!

Elisabeth írta...

Tényleg nagyon finom...és még hozzá milyen különlegs, és mutatós is. Le vagyok maradva a kommentekkel!

Hankka írta...

Azt hiszem, van is itthon minden hozzá, kipróbálós lesz! :) Nagyon jól néz ki! :)

Kati írta...

Kinguci, ugye, ugye:) KÖszi:)

Chef Viki, köszi:)

Anazar, éljen:) Köszi:)

Mammka, nem egészségtelen a jó minőségű csoki, csak nagy a kalóriaértéke:) Azt a könyvet el kell olvasnom:) Köszi:)

Éva, finom bizony:) Köszi:)

Tálaló, nem bűn, ennyi nem:) Köszi:)

trollanyu, köszi:)

Gerdi, én mindkettőt szeretem:) Köszi:)

HajniZoli, igen, a jó minőségű, magas kakaótartalmú csoki egészséges. Köszi:)

marisz57, köszi:)

Illéskrisz, csokival finomabb:) Köszi:)

Elisabeth, én pedig a válaszokkal:) Köszi:)

Hankka, köszi:)