2014. február 21., péntek

Spenótkrémleves


Ismét zöld, ismét spenót, mert nagyon szeretem :)


Hozzávalók (2 személy részére): 60 dkg spenót, 5 – 6 cikk fokhagyma, személyenként 4 fürjtojás, 1 dl natúr joghurt, 10 dkg vaj, só.
Elkészítése: A spenótot alaposan megmossuk, lecsepegtetjük, vágódeszkán kissé felaprítjuk. A fokhagymát meghámozzuk, finomra aprítjuk. Egy mélyebb lábosban a vajat felforrósítjuk, rádobjuk a spenótot, a fokhagymát, sózzuk, egy fakanál segítségével átforgatjuk, majd 5 – 6 percig lefödve saját levében megpároljuk, de csak addig, amíg a spenót kissé összeesik. Ekkor feltöltjük kb 8 dl meleg vízzel, újraforraljuk és botmixer segítségével pürésítjük. A legvégén hozzáadjuk a joghurtot. A fürjtojásokat keményre főzzük. A levest a félbe vágott fürjtojásokkal tálaljuk.
Megjegyzés: Ha gazdagítani szeretnénk a levesünket, enyhén sós vízben főzzünk puhára 2 – 3 hámozott burgonyát, és még melegen azt is turmixoljuk a spenóthoz. Levesbetétként a fürtojás helyett tálalhatunk hozzá tyúktojást, vagy kockára vágott, kissé megpirított sonkát is.

8 megjegyzés:

Gerdi írta...

De szép színe van! Levest még nem ettem spenótból.
Mindig megnézem, hogy mit olvasol, közben kicsit irigykedem. Mert én is úgy szeretek olvasni, de ha nekifogok, minden mást hanyagolok. Így nagyon sok szabadidőnek kell elébe nézzek, hogy nekibátorkodjak:-) Utoljára a téli szünetben olvastam regényt, az Egy az Istent.

Tálaló írta...

Már előjegyzésben van:))
Én mindig egy szem krumplival és egy kanál creme fraiche-vel krémesítem,sürítem a zöldséges krémleveseket,szerintem ezt is így próbálom ki.
Olyan vidám,tavaszias színű,már ezért is jöhet:)

Kati írta...

Gerdi, nálunk a spenótból hagyományos leves is készül, mert főzelékként nem eszi a család:) Én meg most ilyen formában is kipróbáltam:)
Elég sokat olvasok, főleg vakációban én is, de esténként is szoktam lefekvés előtt jónéhány oldalt:) Köszi:)

Tálaló, igen, a krumplira én is gondoltam, és a tejfölre is, mert ilyen creme fraiche nálunk nincs, de az a helyzet, hogy én diétázom és minél diétásabban akartam készíteni, ezért jött bele csak kevés zsírtartalmú natúr joghurt és maradt ki a krumpli:) Köszi, meglátod nagyon finom:)

Seffer Lilla írta...

Nem semmi, nagyon hívogatóan gusztusos a tálalása is!

Márti írta...

Csatlakozom a"nem ettem még levesnek" csapathoz, feltétlenül megenném,mert nagyon szeretem a spenótot!

Blogkonyha írta...

Akkor nem mondok én sem újdonságot, hogy levesnek nem ettem, így izgalmas számomra. Mivel nagyon spenótos vagyok, meg minden zöld féle szerető, jöhet emilyen formában is. Azok a picinyke tojások nagyon jól mutatnak a tényér mellett!

Hankka írta...

Nagyon finom lehet, levesként még én sem ettem. Csoda gusztán tálaltad és nagyon szépen fotóztad! :)

Kati írta...

Lilla Seffer, köszi:)

Márti, akkor ki kell próbálni, nagyon finom:) Köszike:)

Illéskrisz, bizony nagyon finom levesnek hagyományos formában és így is, fürjtojással különösen:) Köszi:)

Hankka, akkor ki kell próbálni:) Köszi:)