2014. április 25., péntek

Vörösáfonyás keksz

Mostanában nagyon rákaptam az aszalt gyümölcsökre, a vörösáfonya különösen megtetszett, csak simán joghurtba is finom, de kekszbe rejtve is isteni. Ezt a kekszet kimondottan a Páromnak készítettem, de húsvéti sütiként is megállja a helyét :)


Hozzávalók: 45 dkg liszt, 4 tojássárgája, 36 dkg margarin, 20 dkg cukor, 15 dkg apróra vágott aszalt vörösáfonya, reszelt citromhéj. 
Elkészítése: A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrjuk, félujjnyi vastagra nyújtjuk, tojás alakú kiszúróval kiszaggatjuk, előmelegített sütőben, közepes hőfokon világosra sütjük.

8 megjegyzés:

Hankka írta...

Jól hangzik, fincsi lehet a savanykás áfonyával! :)

Erika írta...

Imádom az aszalt vörösáfonyát.
Tv nézés közben képes vagyok megenni egy csomaggal. :))

teller-cake írta...

Nekem is van hasonló receptem és imádjuk. Én már teljesen rákaptam az áfonyára mazsola helyett mert puhább marad a kekszben és nem is ég meg olyan könnyen mint a mazsola.

sedith írta...

Nagyon finom lehet! Tavaly sokat használtam, idén télen
már kevesebbet, mert bezárt a sarki zöldséges, akinél rendszeresen volt. :(

Gerdi írta...

Jó kis omlós sütike lehet. Az aszalt áfonya nálunk is menő, de kekszbe még nem került.

Elisabeth írta...

Kati, nagyon aranyoskák ezek a finom kekszek, a tojás alaku formában. Kissé másféle képpen sütöm, de nekem is megvan ez a receptem angolul! Puszillak

csipike írta...

Ez nagyon fini lehet, megpróbálom egyszer így is, amúgy is keksz rajongó vagyok.

Kati írta...

Hankka, nagyon megszerettem ezt az áfonyát, tényleg finom vele:) Köszi:)

Erika, én is, joghurtba imádom főleg:) KÖszi:)

teller - cake, nekem is sokkal jobban ízlik, mint a mazsola, nem olyan édes, inkább savanykás:) KÖszi:)

sedith, én is láttam kimérősbe is a kövsdombi piacon, én ilyen kis zacskókba veszem, itt egy kis boltba Szeredában, nemrég kaptam rá, nagyon ízlik:) Köszi:)

Gerdi, próbáld ki, kekszbe is finom:) Köszi:)

Elisabeth, igen, ez egy vajaskeksz recept végül is, az van feldobva kis vörösáfonyával:) Puszi:)

Csipike, nagyon finom lesz meglátod, én is nagy kekszrajongó vagyok:) Köszi:)