2014. április 18., péntek

Vörösáfonyás trüffel

Életem első trüffelje készült el a héten. Eddig azt hittem, hogy ez valami ördöngös dolog, s kiderült, hogy nem is annyira. A Páromnak születésnapja lesz a héten, és szerettem volna meglepni valami saját készítésű édességgel, amelyet szépen be is lehet csomagolni. Szétnéztem a világhálón, átböngésztem egy csomó trüffel receptet s végül elkészítettem a saját változatomat, lehet nem olyan eredeti, meg szép, de én készítettem nagy - nagy szeretettel. Kicsim, itt is kívánok ezzel a trüffellel boldog szülinapot :)



Hozzávalók: 20 dkg keserű csokoládé (magas kakaótartalmú), 2 dl habtejszín, 8 dkg aszalt vörösáfonya finomra aprítva, 3 - 4 dkg aszalt (kandírozott) ananász finomra aprítva, a bevonáshoz cukrozatlan kakaópor.
Elkészítése: A habtejszínt felmelegítjük, de nem forraljuk, feloldjuk benne a kockákra tört csokoládét, hozzáadjuk az aszalt gyümölcsöket, egyneműre kavarjuk, majd hideg vízbe állítva folyamatosan kavargatva lehűtjük, amíg besűrűsödik. Néhány órára vagy akár egy éjszakára a hűtőbe tesszük, így sokkal könnyebben formázható. Vizes tenyérrel kis golyókat formálunk a kihűlt, megdermedt masszából, egyenként kakaóporba forgatjuk. A hűtőben tartjuk tálalásig.

6 megjegyzés:

fenci írta...

Ez nagyon jól hangzik!! eddig én sem csináltam trüffelt, de igy nem is bonyolult - ki fogom próbálni!

Blogkonyha írta...

Az áfonyát imádom, úgy hogy szerintem nagyon ízlene. Guszta nagyon. Áldott Húsvétot!

Katalin írta...

Hű de finomat készítettél, nagyon jól néz ki!
Boldog, békés szép ünnepet kívánok neked és kedves családodnak!

Edó írta...

A trüffel a legegyszerűbb,csak csokoládé és tejszín kell hozzá :) Fincsit készítetteél!

Nea írta...

Nagyon mutatós darabok, ízre is kiváló lehet. Szép Húsvétot kívánok!

Kati írta...

fenci, ugye? Nagyon egyszerű, vágj bele:) Köszi:)

Illéskrisz,köszönöm viszont kívánom nektek is:) Köszi:)

Katalin, köszi, Áldott Ünnepet Nektek is :)

Edó, el sem hiszed, hogy fogyott, még a Párom édesanyja is töbet megevett belőle, pedig nem is szereti az édességet:)Köszi:)

Nea, áldott húsvétot Nektek is:) Köszi:)