2014. április 30., szerda

Zöld saláta

Amit most hozok az szó szerint egy zöld saláta, hiszen a hozzávalói mind - mind zöld színűek. A lényeg nem is ennek a salátának a bonyolultságában van, hanem azért mutatom meg nektek, mert a benne lévő saláták mind házi termesztésűek. Az üvegházba vetettem 2 - 2 sor rukkolát és madársalátát, ami most javában szüretelhető. A sajtot is most frissen hozta a juhász, a legelőre kiadott juhok után.


Hozzávalók (2 személy részére): 2 marék fejes saláta, 1 marék spenót, 1 marék rukkola, 1 marék madársaláta, 4 kis fehér jégcsap retek, 3 - 4 szál friss kapor, 5 - 8 dkg juhsajt, 2 szelet füstölt lazac, só, olívaolaj, 1 szelet pirított kenyér.
Elkészítése: a salátákat megmossuk, leszárítjuk, tetszőlegesen elhelyezzük egy tányéron. A lazacot kis csíkokra, a sajtot és a pirított kenyeret kockákra, a retket karikára vágjuk, rászórjuk a salátákra. Megsózzuk, meglocsoljuk kevés olívaolajjal, rátépkedjük a friss kaprot.

Édesanyáméknál a kertben, üvegházban kísérletezgetek anyum segítségével különböző, számunkra újdonság növényekkel, mint a rukkola, madársaláta, articsóka, lila krumpli. Kinnt a mezőn, a veteményesben édesanyám vetett nekem gömbcukkinit s ha igaz lesz, akkor pagodakarfiolunk is lesz az őszön. Vettem egy lila kála hagymát is, mert nagyon megtetszett a képen, aztán kíváncsi vagyok, mi lesz belőle.

Rukkola- és madársaláta.

Articsóka palánta.

Lila krumpli.

Levélpetrezselyem és bazsalikom.

Lila kála.

5 megjegyzés:

sedith írta...

Nagyon guszta! :) Mind oylasmid van a kertben, ami nekem nincs. Nálam szép a spenót, a lollo rosso saláta meg a jégsaláta. :)
És ugye áll még, hogy majd kapok 2-3 szál palántát a különleges paradicsomaidból?
És majd jövőre vagy 2-3 lila krumplit magnak? Majd csereberélünk, én adok neked mást, idéntől mi is "intenzíven" kertészkedünk. :)

Kati írta...

sedith, mindig próbálok vmi újat kipróbálni:) Anyu nem nagyon engedi az újfajta salátákat, mert ez az övé nem keseredik stb, s fél, hogy összeporzik:) Pedig a lollo rossot én is kipróbálnám:)
Persze, adok paradicsompalántát, meg kell majd beszéljük, hogy látogassatok meg hamarosan, igaz, most csak a nagyfajta és a gerezdes feketéből ültetett anyum, mert a többi savanyú volt, de van kétfajta sárga koktélom is, meg anyunak is egy csomó más piros fajta.
Látod lila krumplit most is adhattam volna, de eszembe se jutott, s már elültettük.

HajniZoli írta...

Fincsi salátát raktál össze!

Nálam sajnos csak fűszernövények vannak a kertben, pici a hely. Az idén szép bokrocskákat vásároltam majorannát, bazsalikomot, oregánót, zsáját,levendulát, el is ültettem. Van tárkony, menta, citromfű, petrezselyem, lestyán. Jó érzés csak kimenni és szüretelni:)

María írta...

Nagyon finom lehet ez a salátád Kati, és gyönyörű is :)!

sedith írta...

Csak most olvasom, Kati. Köszönök akkor mindent előre is. :)

Mondd meg anyudnak, hogy a saláták miatt nem kell aggódnia: csak az porzik össze, keveredik, aminek virágja van. Az övét hagyhatja felmagzani, hogy majd legyen magja, a többit nem szabad, kerül újabb mag tavasszal. :)