2015. május 8., péntek

Kekszszalámi tekercs

Édesanyám készítette :) Tesóm fényképezte :)  Biztos finom :) Sajnos nem kóstolhattam :)


Hozzávalók (2 db kb 30 cm-es rúdhoz):  a tésztához: 80 dkg háztartási keksz ledarálva vagy apróra törve, 25 dkg porcukor, 4 evőkanál kakaó, fél liter erős feketekávé.  A krémhez: 38 dkg margarin, 15 dkg porcukor, 10 dkg darált dió, ízlés szerinti mandulaeszenc.

Elkészítése: A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrjuk, amíg egy összeálló masszát kapunk.  A krémhez a margarint habosra keverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk a diót, a mandulaeszenccel ízesítjük. A kekszes tésztát (masszát ) kétfele osztjuk, műanyag fólián téglalap alakúra nyújtjuk őket. A krémet szintén kétfele osztva a lapokra simítjuk, majd a fólia segítségével feltekerjük, kevés darált dióval megszórjuk, a hűtőbe tesszük 1 – 2 órát dermedni, ezután szeleteljük.


2 megjegyzés:

Gerdi írta...

Sajnos, én sem kóstolhattam! :-) Pedig igencsak tudnám szeretni!

georgina írta...

Az én anyukám is szokott készíteni nagyon finom nagyon szeretem!!