2016. június 30., csütörtök

Meggyes fagylalt

Nagyon, de nagyon finom fagylalt készült a meggyből, amit saját kezemmel szedtem :) Ne hagyjátok ki :)


Hozzávalók: 0, 5 liter házi tej, 1 dl növényi habtejszín, 20 dkg nyírfacukor, 4 tojássárgája, 40 dkg meggy, 3 evőkanál nyírfacukor.
Elkészítése: A meggyet kimagozzuk, megszórjuk a 3 evőkanál nyírfacukorral, kevés vizet töltünk rá, összerotyogtatjuk, míg a leve besűrűsödik, 2 - 3 evőkanállal félreteszünk belőle, a többit botmixer segítségével pürésítjük.
A tejet a nyírfacukorral felforraljuk, levesszük a tűzről. A tojássárgákat egy másik edényben jól elhabarjuk, és vékony sugárban hozzákeverjük a forró tejet. Ekkor visszatesszük a tűzre, s folyamatos kavargatás mellett, alacsony hőfokon tejföl sűrűségűre főzzük. Hideg vízzel teli edénybe állítva kihűtjük. A kihűlt fagyialaphoz hozzáadjuk tejszínt, a kihűlt meggypürét, az egészben hagyott meggyet, alaposan összekavarjuk. Egy műanyag dobozban a fagyasztóba tesszük, félóránként, óránként botmixerrel átkavarva megfagyasztjuk. Ha nincs időnk kavargatni egy éjszaka alatt nyugodtan fagyasszuk le, reggel vegyük ki, 10 percet hagyjuk kiengedni, utána kavarjuk át, így is tökéletes lesz az állaga.

4 megjegyzés:

María írta...

Nagyon finom lehet!!

Katalin írta...

Nagyon guszta lett a fagyid! Én is csináltam a napokban kétfélét is, majd hozom pár nap múlva. De a tiéd is nagyon tetszik, talán még jobban is, mint az enyém :-) Tojássárgájásat még nem próbáltam, úgyhogy ez fog következni....

Éva írta...

Nagyon guszta és igen finom lehet! Egyszer meggyes jégkrémmel próbálkoztam .

Kati írta...

Máría, az bizony :) Köszönöm :)

Katalin, szerintem a tiedek is finomak :) A tojássárga azért jó, mert besűríti s krémesíti a fagylaltot. Köszi :)

Éva, a jégkrém is finom lehet ugyanúgy :) Köszi :)