2017. április 3., hétfő

Zöldséges spárgaleves

Itt Hollandiában is beindult a spárgaszezon, több féle spárga kapható, van kis apró zöld, hosszú zöld, fehér vékonyabb, vastagabb változatban. Én eddig csak a zöldet kóstoltam, azt is szerettem, de ez a fehér méginkább tetszik. Roppanós, lédús, édeskés :) Tökéletes a levesben is. :)


Hozzávalók (4 - 5 személy részére): 50 dkg alsó csirkecomb (4 - 5 db), 4 közepes sárgarépa, 1 petrezselyem, 1 hagyma, 50 dkg fehér spárga, 2 dl zsíros tejföl, só, bors, zöldpetrezselyem.
Elkészítése: A csirkecombot kb 2, 5 liter vízben főni tesszük, amikor felfőtt a habját leszedjük, sózzuk, hozzáadjuk az egészben hagyott hagymát. Amikor a hús már majdnem puha, hozzáadjuk a csíkokra vágott leveszöldséget, együtt készre főzzük, az utolsó 5 percben hozzáadjuk a vékonyan meghámozott, karikára vágott spárgát, borsozzuk. Amikor a spárga roppanósra főtt a levest levesszük a lángról, a tejfölt felhigítjuk 3- 4 merőkanálnyi levessel, hőkiegyenlítéssel a leveshez adjuk, végül megszórjuk a finomra aprított zöldpetrezselyemmel.

2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Nagyon finom lehet, nem főztem még spárga levest, de kipróbálom.

csipike írta...

Egyik rokonom termeszti a zöld spárgát. Húslevesbe főzi, csak lestem először, hogy hú ennyi spárgát húslevesbe :-)